آخرین اخبارافغانستانحقوق بشرخبر های مهمسیاست

اتحادیه اروپا: تنبیه بدنی مجازات ظالمانه و غیرانسانی است

خبرگزاری دید: نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان با اشاره به شلاق زدن بر چند مرد و زن در ولایت لوگر می‌گوید که تنبیه بدنی نوعی مجازات ظالمانه، غیرانسانی و تحقیرآمیز است.

توماس نیکلاسون نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان به تازگی در چند رشته توییت نسبت به شلاق زدن بر مردم واکنش نشان داد و آن را رفتار غیرانسانی خواند.

نیکلاسون با بیان این‌که از شلاق زدن ۱۴ مرد و زن در ولایت لوگر در ملاء عام وحشت‌زده شده، نوشته است: آن‌ها از ماه اگست سال گذشته به این طرف، عقب‌گرد جدی در احترام به حقوق بشر در افغانستان را دنبال می‌کنند.

وی افزوده است: تنبیه بدنی نوعی رفتار یا مجازات ظالمانه، غیرانسانی و تحقیرآمیز است که بر اساس کنوانسیون منع شکنجه و میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی ممنوع است. افغانستان، کشور عضو هر دوی این میثاق است و طا-لبان به عنوان حاکمان فعلی موظف به حمایت از آن هستند.

این مقام اتحادیه اروپا با اشاره به این‌که احترام به حاکمیت قانون بسیار مهم است، بیان داشته که اتحادیه اروپا پیوسته از طا-لبان خواسته تا چارچوب قانون اساسی و قانونی که اجرا می‌شود را روشن و روند مناسب را در راستای تعهدات بین‌المللی تضمین کنند.

وی می‌گوید که طا-لبان تا کنون هیچ کاری در این رابطه نکرده‌اند.

نیکلاسون همچنین خاطرنشان کرده که نحوه تفسیر و اجرای شریعت در اسلام و در کشورهای اکثریت مسلمان تفاوت‌هایی وجود دارد، اما وی از بحث مردم افغانستان در این مورد استقبال می‌کند و به آن احترام می‌گذارد.

این در حالی است که طا-لبان اظهارات کارشناسان سازمان ملل در باره شلاق زدن را بی‌احترامی به دین مقدس اسلام توصیف کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا