آخرین اخباراسلایدشوافغانستانپاکستانتبصرهحقوق بشرمنطقه

اخراج اجباری پناهجویان یا اهرم فشار سیاسی پاکستان به افغانستان

خبرگزاری دید: پاکستان در تلاش است تا با فشار به افغانستان از طریق اخراج اجباری پناهجویان، این کشور را نسبت به پذیرش سیاست‌های خود وادار کند. موضوعی که از سوی نهادهای حقوق‌بشری همواره محکوم شده ولی همچنان ادامه دارد. این نهادها معتقدند علاوه بر اصل موضوع اخراج بی‌ضابطه مهاجران افغانستانی که سال‌ها در پاکستان زندگی کرده، به تحصیل پرداخته و رشد کرده‌اند، نحوه اخراج آنان نیز به شدت غیر انسانی است.

وزارت امور مهاجرین حکومت سرپرست اعلام کرده است که؛ بیش از هزار نفر دیگر به طوری اجباری از پاکستان به افغانستان بازگشت داده شدند. این تعداد روز گذشته( ثور) از مرز تورخم و سپین بولدک به افغانستان عودت داده شدند. برخی از این افراد، زندانی‌های افغانستانی محبوس در پاکستان بودند.

بر اساس آمار کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، در حال حاضر ۳.۷ میلیون شهروند کشور در پاکستان زندگی می‌کنند که اخراج گروهی و فوری آنان از پاکستان می‌تواند تبعات سختی برای حکومت سرپرست داشته باشد. هر چند طا-لبان سعی دارد تا از این مهاجران حمایت کند.

اسامی و مشخصات این افراد به منظور دریافت کمک‌های سازمان بین‌المللی مهاجرت ثبت شده و سپس به کمیساریای عالی ملل متحد در امور پناهنده گان معرفی می‌شوند. حکومت سرپرست، برای حمایت از مهاجرانی که از پاکستان یا ایران به این کشور بازمی‌گردند به هر خانواده‌، مبلغ ۱۰ هزار افغانی کمک بلاعوض می‌کند.

این حمایت‌ها که به منظور کمک به یک خانواده در جهت تأمین معیشت اولیه و نیز ایجاد و یا دست‌یابی به شغل پایدار است می‌تواند بازگشت مهاجران افغانستانی به این کشور را تسریع و توسعه بخشد. مهاجرینی که سال‌ها از افغانستان دور بوده و نیاز به زمانی برای منطبق شدن با شرایط فعلی دارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا