آخرین اخبارافغانستانسیاست

ادامه اعتراض‌ها در فاریاب؛ هیئت امنیتی باردیگر وارد میمنه شد

در پی‌ ادامه اعتراض‌ها در ولایت فاریاب، معترضان به دستگیری نظام‌الدین قیصاری امروز چهار شنبه (۲۰ سرطان) دفتر ولایتی کمیسیون انتخابات را در شهر میمنه بستند.



در پی‌ ادامه اعتراض‌ها در ولایت فاریاب، معترضان به دستگیری نظام‌الدین قیصاری امروز چهار شنبه (۲۰ سرطان) دفتر ولایتی کمیسیون انتخابات را در شهر میمنه بستند.
گفته شده که در ادامه این اعتراضات هیئت بلندپایه امنیتی، بار دیگر وارد ولایت فاریاب شده است.
به گزارش خبرگزاری دید، اعتراض هواداران حزب جنبش اسلامی در ولایت فاریاب، امروز وارد نهمین روز خود شده و شمار زیادی از مردم در اعتراض به دستگیری نظام‌الدین قیصاری و حمایت از جنرال دوستم، در این ولایت اعتراض‌های‌شان را ادامه داده و دفتر ولایتی کمیسیون انتخابات را بستند.
پس از دستگیری آقای قیصاری، جنرال دوستم طی اعلامیه‌ای گفته بود که این عمل‌کرد دولت می‌تواند روند انتخابات را در شمال با خطر مواجه کند.
محمدطاهر رحمانی رییس شورای ولایتی فاریاب می‌گوید: معترضان صبح امروز دروازه دفتر ولایتی کیمسیون مستقل انتخابات را بستند.
به گفته آقای رحمانی، امروز نزدیک به ده هزار نفر در فاریاب به جاده‌ها ریخته‌ و تظاهرات‌شان را ادامه می‌دهند.
از سوی دیگر، سپاه ۲۰۹ شاهین امروز با نشر خبرنامه‌ای اعلام کرد که محمد شریف یفتلی؛ رییس ستاد ارتش و اخترمحمد ابراهیمی معیین ارشد وزارت داخله، رییس ارگان‌های محلی و معاون ولایتی ریاست امنیت ملی، وارد شهر میمنه شده‌اند.
در این خبرنامه آمده است که این هیئت از خط نخست جبهه و سوق و اداره اوپراتیفی «کته کمپ» ولسوالی خواجه سبزپوش و جریان عملیات ایثار ۵ دیدار کرده‌اند.
این در حالی است که در روزهای گذشته در جریان اعتراض‌ها، این هیئت امنیتی وارد ولایت فاریاب شده و از مردم خواسته بودند که به دلایل «امنیتی» اعتراض‌های‌شان را متوقف کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا