آخرین اخبارجهانخبر های مهمسیاست

اردوغان: زمینه سازان کشتار مردم غزه معلوم است

خبرگزاری دید: رییس جمهور ترکیه بدون اشاره به نام امریکا، گفته که مشخص است چه کسانی از کشتار مردم غزه حمایت می‌کنند و زمینه این فاجعه خونبار را فراهم کرده‌اند.

رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه روز گذشته «دوشنبه ۱۴ حوت) پس از نشست هیئت دولت این کشور در انقره گفت که کشورش به انجام هر کاری که بتواند برای حل بحران غزه کمک کند، ادامه خواهد داد.

او افزود: «مشخص شده است که چه کسانی راه را برای کشتار مداوم در غزه باز کردند، چه کسانی از آن حمایت کردند، چه کسانی تماشاگر ماندند و حتی چه کسانی از آن خوشحال شدند».

اردوغان همچنین خاطرنشان کرد که ترکیه از طریق کانال‌های دیپلماتیک و کمک‌های بشردوستانه به‌دنبال حمایت از مردم غزه است.

او تاکید کرد که حل مشکل فلسطین وابسته به ایجاد یک تفاهم موثر در سطح بین‌المللی است.

رییس جمهور ترکیه تصریح کرد: «نیازی به توضیح نیست که چگونه نهادهای بین‌المللی که قرار بود جلو این وحشی‌گری را بگیرند، ناتوان شدند. حتی کسانی که تنها می‌خواستند این وحشی‌گری را اعلام کنند، سرکوب شدند».

خبرگزاری آناتولی به ‌نقل از اردوغان گزارش داده که است که آینده هر کشور یا مردمی که به سلب مالکیت سیستماتیک از سرزمین‌های فلسطینی مشروعیت بخشد، امن نخواهد بود.

این در حالی است که چند روز پیش نیز اردوغان رهبران کشورهای غربی را متهم کرده بود که آنان از روز اول بدون قید‌وشرط از اسراییل حمایت کردند و در خون‌هایی‌که در غزه ریخته می‌شود، شریک هستند.

به گفته او، آنچه در غزه اتفاق می‌افتد، قطعاً یک جنگ نه؛ بلکه یک اقدام به نسل‌کشی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا