آخرین اخبارجهانسیاست

اردوغان: غربی‌ها کوسه‌های تشنه به خون هستند

رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه در اظهاراتی تازه نسبت به عملکرد کشورهای غربی در مورد مسایل خاورمیانه با تشبیه کردن آن‌ها به «کوسه» گفته است که آن‌ها تشنه قدرت و ثروت هستند.
اردوغان افزوده است:هنگامی که مسئله نفت، طلا، الماس و گرفتن سهم از بازار مطرح باشد، قدرت‌های غربی از هزاران کيلومتر دورتر مانند کوسه ماهی‌هايی که بوی خون به مشامشان رسيده باشد، به منطقه سرازير می‌شوند.
رییس جمهور ترکیه همچنان با رد ارتباط دین اسلام با تروریزم گفت که جنايات وحشيانه گروه‌های تروريستی هيچ ارتباطی با دين اسلام ندارد.
وی تاکید کرد که بسياری از کشورهای غربی برای سرپوش نهادن بر مشکلات داخلی خود، ادعای ارتباط تروريزم و اسلام را مطرح می‌کنند.
آقای اردوغان کنایتاً با اشاره به کشتار یهودی‌ها در آلمان نازی و استفاده ایالات متحده از بمب هسته‌ای، افزود: آنان مرتکبِ بدترين بداخلاقی‌ها و گسترده‌ترين کشتارها شده‌اند.
روابط ترکیه که یکی از اعضای پیمان نظامی ناتو نیز است، در این اوخر به شدت با غرب تیره شده است، ترکیه امریکا را متهم می‌کند که در تجهیز و تسلیح کرد‌ها که ترکیه آن‌ها را تروریست می‌داند، دخیل است، ولی امریکا می‌گوید که نیروهای کرد که در برابر بشار اسد و گروه داعش می‌جنگند، تروریست نیستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا