آخرین اخباراجتماعافغانستانسیاست

ارگان‌های محل: حدود دو میلیون شناسنامه در سراسر کشور توزیع شده است


اداره مستقل ارگان‌های محلی اعلام کرده است که از آغاز روند توزیع شناسنامه به منظور اشتراک مردم در انتخابات آینده، نزدیک به دو میلیون شناسنامه توزیع شده است.
به گزارش خبرگزاری دید، تیمور شاران معیین پالیسی ارگان‌های محلی به منظور ارائه گزارش در خصوص چگونگی توزیع شناسنامه‌ها در سطح ادارات محلی، در نشست روز گذشته مجلس نمایندگان استجواب شد.
آقای شاران گفت:« براساس گزارش ادارات محلی به ارگان‌های محلی از آغاز روند توزیع شناسنامه‌ها در سطح ولایت‌ها و ولسوالی‌ها تا ۱۵ ماه جوزا یک میلیون و ۹ صدهزار شناسنامه توزیع شده است.»
به گفته او، هماهنگی خوب میان ادارات محلی و تیم‌های توزیع شناسنامه وجود دارد و ۱۰۶۲ تیم در سراسر کشور مصروف توزیع شناسنامه هستند.
معیین اداره ارگان‌های محلی از چالش‌های فرا روی روند توزیع شناسنامه در سطح ولایت‌ها و ولسوالی‌ها نیز صحبت کرد و گفت که در ۱۶ ولایت کشور هیچ مشکل بر سر راه این روند وجود ندارد.
اما به گفته او، روند توزیع شناسنامه در ۱۰ ولایت غزنی، پکتیا، پکتیکا، زابل، ارزگان، بدخشان، قندهار، هلمند و سرپل به نسبت بلند بودن تهدیدهای امنیتی با مشکلات مواجه شده است.
او تاکید کرد که در برخی ولسوالی‌های میدان وردک، لوگر، فاریاب، لغمان، هرات، غور، کندز، نیمروز و ننگرهار روند توزیع شناسنامه به شکل قسمی با مشکل مواجه است.
معیین اداره ارگان‌های محلی تاکید کرد که تیم‌های سیار ولسوالی‌های نا امن در مراکز شهرها و یا ولسوالی‌های همجوار به مردم شناسنامه توزیع می‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا