آخرین اخبارافغانستانتحلیلسیاست

از سبوتاژ ارگ تا مقاومت جمعیت؛ چه گل‌های دیگری خواهد شکفت

اقدام‌های دیگری نیز، از قبیل توزیع پول و منصب به تعدادی از جمعیتی‌های حوزه شمال کشور و شمال کابل که به نتیجه دلخواه ارگ منجر نشد.


پس از مناقشه ارگ و جمعیت بر سر منظوری استعفای «نور» از جانب رییس حکومت وحدت ملی، تیم ارگ برای ایجاد شگاف در رهبری جمعیت به منظور تضعیف روحیه اعضای ارشد این حزب، دست به خرابکاری‌هایی به زعم خودش زد که نخستین آن، جاگزینی یک جمعیتی به نام انجینر داوود با عطا محمد نور والی فعلی بلخ بود.
دومین سبوتاژ ارگ، بالا کشیدن جمع دیگری زیر عنوان «شورای انسجام جمعیت» بر سر زبان‌ها آمد که آن هم نتیجه چندانی در پی نداشت.
اقدام‌های دیگری نیز، از قبیل توزیع پول و منصب به تعدادی از جمعیتی‌های حوزه شمال کشور و شمال کابل که به نتیجه دلخواه ارگ منجر نشد.
آخرالامر، ادعای مضحک پسر یکی از اعضای سابق جمعیت که فعلاً در لندن به سر می‌برد؛ مبنی بر عدم قبول رهبری فعلی جمعیت است که آن هم بیرون از دایره همان تلاش‌های مذبوحانه حریف بوده نمی‌تواند.
شکی وجود ندارد که جمعیت اسلامی افغانستان از ناحیه سرپرستی در مقام رهبری خویش رنج می‌برد. هرچند رییس موجود این حزب در مقامش شایستگی و شهامت نشان داده است، ولی به هیچ صورت این مساله نمی‌تواند خالی‌گاه برگزاری کنگره یک حزب فراگیر، نظیر جمعیت اسلامی را پرکند.
فکر می‌کنم از نقطه‌نظر شایستگی و تجربه کار سازمانی، بعد از شهادت رهبر جمعیت اسلامی، آقایان صلاح‌الدین ربانی و عطا محمد نور گزینه‌های اول برای احراز پُست رهبری جمعیت اسلامی بوده‌اند که در میان اعضا و هواداران این حزب، نسبت به متباقی مدعیان شانس بالا آمدن بیشتر دارند.
آینده هرچه پیش آید، اما امروزه رهبری این حزب به نام صلاح‌الدین ربانی و ریاست اجرایی آن به نام آقای عطا محمد نور شناخته و پذیرفته شده است.
«آب در هاون کوبیدن»های مفت، ره به جایی نمی‌برد؛ به خصوص وقتی که هدف از نوع دیگر است.
بدون تردید در آینده نیز، شاهد شکفتن گل‌های بیشتر ازین دست خواهیم بود که هیچ‌کدام ره به جایی نخواهند برد.
برناصالحی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا