آخرین اخباراجتماعافغانستانسیاست

از غصب ۲۶ هزار جریب زمین دولتی جلوگیری شده است

وزارت عدلیه مدعی است که از آغاز سال گذشته خورشیدی تاکنون از غصب ۲۶هزار جریب زمین، ۷ دربند حویلی، ۳۶دکان و ۱ اپارتمان را جلوگیری کرده است.
به گزارش خبرگزاری دید، وزارت عدلیه همچنان مدعی شده که از تصرف ۱۷۱ میلیون افغانی، یک میلیون دالر و ۱۳ هزار یورو در دادگاه‌ها جلوگیری کرده است.
وزارت عدلیه می‌گوید بعد از ارایه‌ دلایل مستند و قانونی از سوی اداره‌های دولتی، این وزارت تلاش کرده است تا حکم دادگاه‌ها به نفع اداره‌های دولتی فیصله شود.
امان ریاضت، سخنگوی وزارت عدلیه می‌گوید هزاران جریب زمین در مرکز کشور و ولایت‌ها غصب شده بود که پس از بررسی بر مبنای قرار استردادی اعضای مسلکی اداره‌ قضایای دولت، به اداره‌های دولتی تسلیم داده شده است.
آقای ریاضت از رسیده‌گی دقیق و به موقع پرونده‌های غصب زمین توسط دادگاه ویژه خبر داد و گفت که با ایجاد دادگاه ویژه‌ غصب زمین و افزایش شمار دادستان‌های دفاع از ملکیت‌های عامه، به پرونده‌های غصب زمین بیشتر از گذشته رسیده‌گی می‌شود.
وزارت عدلیه تمام ادارت دولتی را که اموال منقول و غیرمنقول‌شان توسط اشخاص و افراد غصب شده است، بر اساس احکام قانون مکلف می‌خواند که پرونده‌ غصب املاک را با اسناد به نماینده‌ وزارت عدلیه معرفی کنند تا به آن رسیده‌گی و از غصب‌شدن ملکیت‌های عامه جلوگیری شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا