آخرین اخباراسلایدشوسیاست

استقبال غنی از راهبردی جدید امریکا

ارگ ریاست جمهوری، از پیمان تازه امریکا، در جنگ افغانستان استقبال می‌کند و تاکید دارد که حکومت وحدت ملی در آوردن اصلاحات بنیادی و مبارزه با فساد اداری، تلاش خواهد کرد.

رییس جمهورغنی، روز گذشته، در خبرنامه‌ی، از تصمیم راهبردی دولت امریکا، در جنگ افغانستان استقبال می‌کند و این تصمیم امریکا را به حیث یک شریک اصلی حکومت افغانستان و تعهد پایدار می‌خواند.

همچنان در این خبرناهه آمده است که رییس‌جمهور غنی، از ترامپ و مردم امریکا، به خاطر حمایت‌شان از تلاش‌های حکومت افغانستان، برای دست‌یابی به خودکفایی و مبارزه مشترک به منظور غلبه بر تروریزم و رهایی منطقه از تهدید و خطرات این «پدیده‌شوم» سپاس‌گزاری می‌کند.

آقای غنی افزود است، استراتیژی جدید، ظرفیت ماموریت حمایت قاطع، را در امر آموزش، مشوره‌دهی و کمک به قوای امنیتی و دفاعی افغانستان افزایش می‌دهد.

در همین حال، رییس‌جمهور تاکید کرده است که حکومت افغانستان، تلاش خود را برای آوردن اصلاحات بنیادی و همه‌جانبه، اولویت می‌دهد تا در امر مبارزه با فساد اداری موثریت و حاکمیت قانون پیروز شود.

دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا، همچنان گفته است که پناه‌گاه‌های امن هراس‌افکنان در پاکستان باید نابود شوند، زیرا واشنگتن نمی‌تواند در برابر این پناه‌گاه‌ها، خاموش باشد.

این در حالی است که طالبان در واکنش به راهبرد تازه امریکا گفته است، تا زمانی که نیروهای امریکایی در افغانستان حضور داشته باشند، به جنگ شان ادامه می‌دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا