آخرین اخباراسلایدشوجهان

استقرار بم‌افکن‌های امریکا در «گوام»، مسابقه تسلیحاتی در شرق افزایش می‌یابد

امریکا در جدید‌ترین اقدام تحریک‌آمیز خود، سه بم‌افکن رادارگریز ب-۲ را در پایگاه نظامی خود در جزیره «گوآم» مستقر کرده است.
به نقل از پایگاه انترنتی اکسپرس، امریکا در جدید‌ترین اقدام خود سه بم‌افکن رادارگریز ب-۲ را به همراه صد نفر از کارکنان نیروی هوایی در پایگاه نظامی خود در جزیره گوآم مستقر کرده است.
در همین حال، خبرها حاکی از آمادگی کوریای شمالی برای حمله هسته‌ای است که این مسئله نگرانی‌ها را نسبت به وقوع جنگ هسته‌ای در منطقه خاور دور افزایش داده است.
به گفته رومن پاکئو پاردو استاد روابط بین‌الملل دانشگاه لندن، با استقرار این نیرو‌ها در گوآم، کوریای شمالی نیز خود را آماده حمله اتمی کرده است.
از نظر «پیونگ‌یانگ»، این اقدام امریکا بسیار تحریک‌کننده به شمار می‌آید و هر لحظه خود را آماده می‌کند تا حمله اتمی انجام دهد.
به عقیده او، کوریای شمالی همواره گفته است آمادگی مقابله با اقدامات تحریک‌کننده امریکا را دارد و بی‌شک در حال حاضر برای هرگونه حمله آماده می‌شود.
این کارشناس روابط بین‌الملل، پیشتر هشدار داده است در صورت بالا گرفتن تنش‌ها امریکا خود را برای هر گونه سناریوی احتمالی آماده می‌کند که جنگ تمام عیار اتمی با کوریای شمالی از جمله این موارد است.
از سویی هم، کیم جونگ اون پیشتر با تهدید دونالد ترامپ درباره «آتش و خشم» علیه کوریای شمالی، تهدید به حمله نظامی به جزیره گوآم کرده بود.
این تحولات در حالی روی می‌دهد که کاخ سفید از اقدام چین در کاهش تجارت آن کشور با کوریای شمالی تقدیر کرده و گفته است، این اقدام به تلاش‌های امریکا برای وارد کردن حداکثر فشار بر «پیونگ‌یانگ» بر سر برنامه اتمی این کشور کمک می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا