آخرین اخبارآزادی بیاناسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثحقوق بشرحکومتخبر های مهممنطقه

اعتراضات مردمی علیه طا-لبان در بدخشان، وارد دومین روز خود شده است

خبرگزاری دید: اعتراضات ضد طا-لبان در ولسوالی درایم ولایت بدخشان وارد دومین روز شد. باشندگان محل می‌گویند طا-لبان پنج نفر از بزرگان مردمی را به بهانه گفت‌وگو درباره مطالبات معترضان با خود بردند، اما هنوز از سرنوشت‌شان اطلاعی در دست نیست.

به نقل از رسانه‌ها؛ در پی اعتراضات مردمی در ولسوالی درایم – بدخشان این اعتراضات امروز شنبه ( ۱۵ ثور) وارد دومین روز خود شده است . باشندگان محل از بازداشت‌شدن این پنج نفر از بزرگان مردمی ابراز نگرانی می‌کنند.

اعتراضات ضد حکومت سرپست مردم ولسوالی درایم بدخشان روز جمعه، ۱۴ ثور، آغاز شد. به گفته باشندگان بدخشان بعد از اعتراضات اولیه، افراد طا-لبان برای سرکوب کردن معترضان دست به تیراندازی به سوی مردم زدند که در آن دستکم یک نفر جان باخت.

معترضان گفتند پس از کشته شدن این فرد، باشندگان ولسوالی درایم به راهپیمایی خود ادامه دادند.

منابع آگاه به رسانه‌ها گفته اند این تظاهرات زمانی آغاز شد که افراد طا-لبان به بهانه ویران کردن کشت‌های کوکنار وارد حویلی مردم شدند، اما در خانه‌ها «به عفت زنان دست‌درازی کردند.»

مقامات محلی طا-لبان تایید کرده‌اند که در این اعتراضات یک نفر کشته شده است.

در ویدیوهایی منتشر شده در رسانه‌ها، دیده می‌شود که معترضان در بدخشان می‌گویند دیگر «امارات اسلامی» طا-لبان را در این ولایت نمی‌خواهند.

در این تصاویر ویدیویی معترضان در ولسوالی درایم بدخشان می‌گویند اعضای طا-لبان کوچه به کوچه و خانه به خانه مردم این ولسوالی را آزار و اذیت می‌کنند.

یکی از معترضان گفت حتی به عفت زنان دست‌درازی شده و طا-لبان به «ناموس، دین و حریم خصوصی» مردم تجاوز می‌کنند.

این معترضان طا-لبان را متهم می‌کنند که دیوارهای خانه‌های مردم را فرو می‌ریزند و در برابر مردم ظلم و ستم می‌کنند.

مقامات حکومت سرپرست تا کنون در این باره اظهار نظری نداشته اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا