آخرین اخبارافغانستانسیاست

اعتراض گسترده مردم فاریاب؛ قیصاری باید هرچه عاجل رها شود


صدها تن از باشندگان ولایت فاریاب در واکنش به بازداشت نظام‌الدین قیصاری فرمانده پولیس ولسوالی قیصار و مسئول خیزش مردمی در این ولایت، در شهر میمنه دست به تظاهرات زدند.
به گزارش خبرگزاری دید،‌ معترضان، امروز سه‌شنبه (۱۲ سرطان) در یک تجمع بزرگ اعتراضی در شهر میمنه، بازداشت آقای قیصاری را از سوی نیروهای امنیتی غیرقانونی خوانده و هشدار دادند که باید هرچه عاجل رها شود.
معترضان، بازداشت قیصاری را دسیسه علیه مردم فاریاب خواندند و خواهان رهایی این فرمانده مهم جنبش اسلامی شدند.
نظام‌الدین قیصاری فرمانده پولیس ولسوالی قیصار و مسئول خیزش مردمی در فاریاب، روز گذشته از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد.
محمد سمیع خیرخواه رییس شورای ولایتی فاریاب، روز دوشنبه (۱۱ سرطان) از بازداشت آقای قیصاری خبر داده و گفت که آقای قیصاری زمانی بازداشت شد که به یک نشست امنیتی دعوت شده بود.
آقای خیرخواه بیان داشت:« از نظام‌الدین قیصاری خواسته می‌شود که در نشست امنیتی در لوای اول سپاه ۲۰۹ شاهین شرکت کند و زمانی‌ که وی به آن‌جا می‌رود از سوی نیروهای ارتش بازداشت می‌شود.»
به گفته رییس شورای ولایتی فاریاب، آقای قیصاری پس از بازداشت به کابل انتقال داده شده است.
در همین حال، سپاه ۲۰۹ شاهین بازداشت آقای قیصاری را تایید کرده است.
سپاه ۲۰۹ شاهین گفته است که در نشست امنیتی که روز دوشنبه در شهر میمنه برگزار شد، از سقوط دسته جمعی پاسگاه‌های خیزش مردمی در گذشته انتقاد شد که با واکنش و پرخاشگری نظام‌الدین قیصاری همراه بود.
سپاه ۲۰۹ شاهین گفته است که پس از پرخاشگری آقای قیصاری، درگیری لفظی و فیزیکی رخ داد و نیروهای کماندو آقای قیصاری و افرادش را دستگیر و به مرکز انتقال دادند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا