آخرین اخبارافغانستان

افغانستان بر عملی‌شدن تعهدات نشست بروکسل متعهد است


حکومت افغانستان در راستای عملی‌سازی ۱۵ تعهدی که در نشست بروکسل وعده کرده بود، تلاش کرده و دستاورهایی داشته است.
به گزارش خبرگزاری دید، به نقل از اعلامیه مطبوعاتی مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت، اکلیل حکیمی، وزیر مالیه کشور روز گذشته در نشست مشترک خبری با تاداماچی یاماماتو، نماینده ویژه سرمنشی سازمان‌ملل برای افغانستان گفت: حکومت افغانستان به ویژه وزارت مالیه از چگونگی ۱۵ تعهدی که در نشست بروکسل به جامعه جهانی داده بود، در نشست بورد مشترک هماهنگی و نظارت به سفیران کشورهای کمک‌کننده و نماینده‌گان جامعه مدنی توضیح داد.
آقای حکیمی افزود: بخشی از این تعهدات عملی شده، شماری در جریان عملی شدن قرار دارد و برخی هم با چالش‌هایی روبه‌رو است که تلاش‌ها برای رفع و عملی شدن آن جریان دارد.
وزیر مالیه گفت: یکی از تعهدات افغانستان به جامعه جهانی در نشست بروکسل برگزاری انتخابات عادلانه و شفاف بود که حکومت در این راستا پیشرفت‌هایی داشته است، زمان برگزاری انتخابات مشخص شده و اکنون برای فراهم شدن بودجه آن کار جریان دارد.
در نشست بروکسل که در اکتوبر سال گذشته میلادی برگزار شد، جمعاً ۲۴ تعهد از جانب افغانستان و جامعه جهانی صورت گرفته است.
تاداماچی یاماماتو، نماینده ویژه سرمنشی سازمان ملل متحد، دستاوردهای حکومت افغانستان در زمینه عملی شدن تعهداتش در نشست بروکسل را موفقانه یاد کرد و گفت: نماینده‌گان کشورهای کمک‌کننده بر عملی کردن وعده‌های‌شان که در نشست بروکسل داشتند، تعهد کردند.
قرار است نشست دیگری با حضور مقام‌های ارشد حکومتی در پنجم اکتوبر(۱۳میزان) سال روان به هدف پیگیری تعهدات دو جانبه افغانستان و جامعه جهانی در نشست بروکسل، برگزار شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا