آخرین اخبارافغانستانپاکستانجهانسیاست

نخست‎وزیر پاکستان به امریکا:

افغانستان به ویتنامی دیگر تبدیل می‌شود

نخست‌وزیر پاکستان با هشدار به امریکا درباره تبدیل‌شدن افغانستان به ویتنام دوم،‌ اعلام کرد با وجود قطع کمک‌های مالی امریکا ما مسیر انتقال تجهیزات این کشور را به افغانستان نخواهیم بست.
به نقل از «داون نیوز»، شاهد خاقان عباسی اعلام کرد با وجود قطع کمک‌های مالی امریکا به پاکستان، آن‌ها مسیر انتقال تجهیزات امریکا و ناتو را به افغانستان مسدود نخواهند کرد.
نخست‌وزیر پاکستان ضمن هشدار به سران کاخ سفید تصریح کرده است که تمام مشکلات افغانستان باید از طریق گفت‌و گو حل شود، در غیر این صورت افغانستان به ویتنام دوم برای امریکا تبدیل خواهد شد.
وی گفت: ما توجهی به خلف وعده امریکا نکرده و مبارزه خود را با تروریزم همچنان فعال نگه‌داشته‌ایم، ولی مقامات امریکا باید توجه داشته باشند که با همکاری اسلام‌آباد تاکنون بیش از یک میلیون و صد هزار بار هواپیماهای آنان به سمت افغانستان پرواز کرده است.
عضو ارشد حزب نوازشریف بیان کرد: ما در راه مبارزه با تروریزم آماده هرگونه همکاری هستیم و برای‌ نشان‌دادن صداقت خود پناهگاه‌های امن تروریستی را در خاک پاکستان نابود کرده‌ایم.
عباسی افزود: ما آماده‌ایم تا به امریکا برای مذاکره صلح در افغانستان کمک کنیم چرا که امنیت در افغانستان باعث امنیت در پاکستان خواهد شد.
روابط میان پاکستان و امریکا پس از اتهام‌زنی ترامپ به شدت خراب شده و طی ماه‌های اخیر با چالش‌های جدی مواجه است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا