آخرین اخباراجتماعاسلایدشوافغانستانزنان

افغانستان سرزمین خشونت علیه زنان

اتحادیه اروپا در کابل به مناسبت روز جهانی محو خشونت علیه زنان اعلام کرده است که برای زنان، زندگی در افغانستان دشوار است و در میزان خشونت علیه آن‎ها کاهشی به وجود نیامده است.
به گزاش خبرگزاری دید، کمیسیون مستقل حقوق بشر در ۱۰ ماه سال۱۳۹۶ در سراسر کشور ۳۷۷۸ قضیه خشونت را بالای زنان به ثبت رسانده است.
هیت اتحادیه اروپا در افغانستان، سال ۲۰۱۷ میلادی را سال دشوار برای زنان توصیف کرده است.
بر اساس اطلاعات کمیسیون مستقل حقوق بشر، از مجموع ۳۷۷۸ مورد خشونت علیه زنان ۱۳۵۱ مورد آن خشونت فزیکی، ۱۰۹۳ مورد آن خشونت زبانی و روانی و ۵۸۹ مورد دیگر آن نیز زیر عنوان خشونت اقتصادی به ثبت رسیده است.
در همین حال، ۲۳۱ قضیه قتل، ۱۲۰ قضیه قتل ناموسی، ۳۸ مورد تجاوز جنسی و ۱۰۰۳ قضیه دیگر لت و کوب بوده است.
از سویی هم، دفتر هیئت اتحادیه اروپا در افغانستان، آمار کمیسیون مستقل حقوق بشر را در خبرنامه خویش ذکر کرده و میزان خشونت علیه زنان را دراین کشور « شدیدأ نگران کننده» خوانده است.
پیری مایدون رییس هیئت و سفیر اتحادیه اروپا در افغانستان همچنان تاکید کرده است که ارقام تازه نشان می‌‏دهد زنان در افغانستان، هنوز زندگی شان به گونه جدی تهدید می‏‌شود و حکومت باید خیلی فوری به خشونت‏‌ها پایان دهد.
از جانب دیگر، سرور دانش معاون دوم ریاست‌‏جمهوری در جریان معرفی ۱۲ نامزد وزیر به کابینه از مجلس نمایندگان خواست که تکلیف قانون منع خشونت علیه زنان را روشن کند.
با این همه، عبدالرووف ابراهیمی رییس مجلس نمایندگان نیز یادآور شده است که قانون منع خشونت علیه زنان از سوی این مجلس تصویب شده است و انتظار توشیح آقای رییس‌‏جمهور را دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا