آخرین اخباراسلایدشوافغانستاناقتصاد و توسعهسیاست

رییس جمهور غنی در مراسم اختتامیه تاپی در ترکمنستان:

افغانستان سیاست وصل دارد نه جدایی/ ما تهداب یک دیدگاه بزرگ را گذاشتیم

جشن اختتامیه پایپ لاین گاز تاپی در منطقه «سلیم‌چشمه» ترکمنستان باحضور هیئت‌های بلندپایه کشورهای شریک در این پروژه ختم شد.
به گزارش خبرگزاری دید، رییس‌جمهور غنی در مراسم اختتامیه پروژه تاپی در ترکمنستان گفت: امروز آسیای جنوبی به شمال و آسیای مرکزی به سوی جنوب می‌بیند و افغانستان وصل می‌باشد.
وی همچنان افزود که از نیت، اراده و مدیریت رییس جمهور ترکمنستان و همکاران شان در رابطه به پیشرفت کار تاپی که شبانه روز تلاش ورزیدند قدردانی می‌نماییم.
رییس‌جمهورغنی، گفت: از اینکه پروژی تاپی را به کریدور و یک بسته بزرگ پروژه‌ها بدل کردید تشکر می‌کنم، این یک پروژه نیست بلکه یک کریدور انکشافی است.
به گفته آقای غنی، افغانستان سیاست وصل دارد نه جدایی، اکنون بعد از بیش از یک قرن جدایی، آسیای جنوبی به آسیای مرکزی از طریق افغانستان وصل می‌گردد.
او علاوه کرد که تاپی نشان دهنده آن است که ترکمنستان، افغانستان، پاکستان و هند و سایر کشورها روی اقتصاد به حیث یک بحث عمده می‌نگرند. امید است نسل آینده به این باور برسند که ما تهداب یک دیدگاه بزرگ را گذاشتیم و این دیدگاه می‌تواند با فقر، افراطیت و بیکاری غالب شود.
پس از این جشن، امروز قرار است که این هیئت بلندپایه چهار کشور شریک در پروژه تاپی، وارد بندر تورغندی هرات شده و در محفلی دیگر که بخاطر تهداب‌گذاری تاپی تدارک دیده شده اشتراک کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا