آخرین اخبارآزادی بیانجهانرسانه‌هاسیاست

الجزیره یورش نیروهای رژیم اسراییل را به دفترش «جنایت‌کارانه» خواند

خبرگزاری دید: شبکه الجزیره مستقر در قطر اقدام رژیم اسراییل برای ممنوعیت فعالیت این شبکه تلویزیونی را به دلیل پوشش خبری جنگ غزه «جنایت‌آمیز» خواند.

این سرویس خبری در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما این اقدام جنایت‌کارانه اسراییل را که حقوق بشر برای دسترسی به اطلاعات را نقض می‌کند، محکوم و و اقدامات قانونی را انجام می‌دهیم.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته گفته که دولتش به اتفاق آرا تصمیم به بستن این کانال گرفته است و ساعاتی بعد از آن پخش آن متوقف شد.

الجزیره ماه‌ها کانون انتقادات نتانیاهو و رژیمش در این درگیری‌های طولانی‌مدت است که قبل از جنگ اسراییل با حماس در غزه آغاز شد.

این شبکه گفت که «تمام کانال‌های قانونی موجود را از طریق نهادهای حقوقی بین‌المللی در تلاش برای حفاظت از حقوق خود و روزنامه‌نگاران و همچنین حق مردم برای اطلاعات» دنبال خواهد کرد.

این شبکه تلویزیونی گفته است: سرکوب مداوم مطبوعات آزاد توسط اسراییل که به عنوان تلاشی برای پنهان کردن اقداماتش در نوار غزه تلقی می‌شود، مغایر با قوانین بین‌المللی و بشردوستانه است.

در ادامه این بیانیه آمده است: هدف قرار دادن و قتل مستقیم روزنامه‌نگاران، بازداشت، ارعاب و تهدید اسراییل، الجزیره را از تعهدش به پوشش باز نخواهد کرد».

از زمان شروع جنگ در غزه، الجزیره گزارش‌های مستمر میدانی در مورد تأثیرات تهاجم رژیم اسراییل پخش کرده است.

دفتر این شبکه در غزه در این درگیری بمباران شد و دو تن از خبرنگارانش کشته شدند.

وزیر ارتباطات رژیم اسراییل گفته که در بیانیه مشترک جداگانه‌ای با نتانیاهو دستور بسته شدن این شبکه، مصادره تجهیزات و محدود کردن پخش آن به وب سایت‌های الجزیره را صادر کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا