آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

سید حسن نصرالله:

امریکا از جنگ با حزب‌الله و ایران می‌ترسد/ تحریم‌ها علیه ایران بی‌نتیجه است

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی به مناسبت سالگرد جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ میان این سازمان و اسرایيل، فشارها را علیه ایران محکوم به شکست دانست.


سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی به مناسبت سالگرد جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ میان این سازمان و اسرایيل، فشارها را علیه ایران محکوم به شکست دانست.
دبیرکل حزب‌الله با انتقاد از عربستان به موضوع قطع رابطه این کشور و کانادا اشاره کرد و گفت:« ریاض در امور داخلی کشورهای منطقه دخالت می‌کند و در سوریه و عراق خرابکاری می‌کند و حتی نخست‌وزیر ما را بازداشت می‌کند، اما وقتی کانادا از این کشور درباره حقوق‌بشر سوال می‌کند، سفیر این کشور را احضار می‌کند.»
به نقل از یورونیوز، رهبر حزب‌الله لبنان همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش تحریم و فشار علیه ایران را بی‌نتیجه خواند و افزود:« جنگ علیه ایران، شکل اقتصادی پیدا کرده و باعث اعتراضات داخلی شده است، به دلیل این‌که جنگ مستقیم با ایران محکوم به شکست است. تنها گزینه باقی مانده برای امریکا و اسراییل، تحریم علیه ایران است. اما نظام ایران، محکم و استوار است و این فشارها و تحریم‌ها هم بر این کشور اثری ندارد و امروز در منطقه ما قوی‌تر از هر زمان دیگری است.»
نصرالله همچنین به صحبت‌های یک افسربلندپایه اسرایيلی که ارتش حزب‌الله را قوی‌ترین ارتش در منطقه بعد از ارتش اسراییل خوانده بود اشاره کرد و افزود:« ما قوی‌ترین ارتش در منطقه بعد از ارتش اسراییل نیستیم، حزب‌الله قوی‌تر از ارتش اسراییل است زیرا مسئله، مسئله امکانات نیست بلکه ما از نظر ایمان به حق خود قوی‌تر از اعتقاد آن‌ها (اسرایيلی‌ها) به مسئله باطل‌شان هستیم.»
آقای نصرالله همچنین با اشاره به قدرت لبنان، گفت:« ما قوی بودیم و قوی‌تر شدیم و هیچکس نمی‌تواند بگوید که ما ضعیف هستیم و امریکا ناتوان‌تر از آن است که بخواهد جنگی را علیه ما شروع کند. ما البته از جنگ هراسی نداریم، چه با اسرایيل و چه با امریکا، اما آن‌ها می‌دانند همان‌طور که پیش‌تر نتوانستند در جنگ علیه ما پیروز شوند، این‌بار هم نخواهند توانست.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا