آخرین اخباراسلایدشوافغانستانجهانمنطقه

نماینده روسیه در افغانستان:

امریکا اشتباه خود در افغانستان را تکرار می‌کند


ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رییس‌جمهور روسیه در امور افغانستان می‌گوید که استراتژی جدید دونالد ترامپ در این کشور، ادامه اشتباهات بارک اوباما است.
ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رییس‌جمهور روسیه در امور افغانستان در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی گفت: استراتژی جدید دولت دونالد ترامپ در افغانستان تکرار، اشتباهات و خطاهای باراک اوباما در این کشور است.
نماینده ویژه رییس‌جمهور روسیه در امور افغانستان همچنین گفته است: طرح اعمال فشارهای نظامی بر طالبان با هدف آوردن آن‌ها به میز مذاکرات، نشانه شکست واشنگتن در استراتژی خود در افغانستان است.
کابلوف افزود: اوباما در گذشته با اعزام ۳۰ هزار نیرو اضافی به افغانستان چیزی به دست نیاورد و حال دولت جدید امریکا با اعزام ۳۹۰۰ سرباز چه چیزی را می‌خواهد به دست آورد؟
این دیپلومات ارشد روس همچنان گفته است: استراتژی جدید ترامپ مبنی بر حضور نظامیان امریکایی تا زمان نامحدود در افغانستان، درگیری و کشته‌شدن غیرنظامیان در این کشور را تشدید می‌کند.
نماینده روسیه در ادامه گفته است: برای اثبات این مطلب لازم نیست که زیاد منتظر نتیجه آن باشیم. بلافاصله در پی اعلام استراتژی جدید ترامپ در حمله امریکا به مواضع طالبان در هرات ۱۳ غیرنظامی و در ولایت لوگر ۱۳ غیرنظامی دیگر و همچنان در کابل ۲ غیرنظامی کشته شدند.
به گفته وی، وضعیت کنونی افغانستان تنها با فرآیند صلح می‌توان حل شود و قدرت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی باید از این روند حمایت کنند.
کابلوف تاکید کرده است که روسیه خواهان حل عادلانه مسئله افغانستان به گونه‌ای که به نفع تمام کشورهای منطقه منجر می‌شود، است.
او در اخیر افزوده است: درهای ما بر روی امریکا برای ملحق شدن واشنگتن به این مکانیزم باز است. از دیدگاه مسکو، می‌توان با این فرمت یک پلتفرم برای گفت‌وگو میان کابل و طالبان را ایجاد کرد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا