آخرین اخبارافغانستانجهانسیاست

امریکا: زمانی با طالبان مذاکره می‌کنیم که حملات خود را پایان دهند

یک مقام وزارت خارجه امریکا اظهار داشت واشنگتن زمانی با طالبان وارد مذاکره خواهد شد که این گروه حاضر به گفت‌وگو با دولت افغانستان باشند و حملات خود را نیز متوقف کنند.
به گزارش خبرگزاری دید، یکی از سخنگویان وزارت خارجه امریکا به «داون» گفت: بیانیه طالبان را دیده‌ایم، زمانی می‌فهمیم این گروه درباره گفت‌وگوهای صلح‌آمیز جدی است که حاضر به مذاکره با دولت افغانستان شوند و به حملات خود نیز پایان دهند.
این در حالی است که اخیرا طالبان با انتشار نامه‌ای سرگشاده خطاب به کنگره و مردم امریکا خواسته بود تا دولت این کشور را برای خروج از افغانستان تحت فشار قرار دهند.
در این نامه آمده بود، طالبان ترجیح می‌دهند تا مسئله افغانستان از راه‌های صلح‌آمیز حل شود و برای رسیدن به چنین راه‌حلی امریکا باید به اشغال این کشور پایان دهد و به مردم افغانستان اجازه دهد تا دولتی را تشکیل دهند که مطابق به باورهای آن‌ها است.
چندی پیش دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا با اشاره به تلاش خود برای شکست طالبان گفت:« نمی‌خواهیم با طالبان صحبت کنیم، می‌خواهیم کاری را تمام کنیم که باید به آن پایان دهیم، چیزی که کسی قادر به پایان دادن آن نبوده است.»
این اظهارات ترامپ واکنش برخی از سناتورهای امریکایی را نیز در پی داشت.
«جف مرکلی» سناتور دموکرات امریکایی امیدهای امریکا را برای فشار نظامی بر طالبان و مجبور کردن این گروه برای قبول راه ‌حل سیاسی، غیرواقع‌گرایانه خوانده بود؛ زیرا اکنون این گروه نسبت به هر زمان دیگر از سال ۲۰۰۱ مناطق بیشتری را تحت کنترول و نفوذ خود دارد.
گفتنی است که پس از اعلام استراتژی جدید امریکا برای افغانستان، نیروهای امریکایی دوباره به حملات هوایی شبانه بر مواضع طالبان پرداخته‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا