آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

امریکا: طالبان فشار جنگ را حس نکرده‌اند که صلح کنند


معاون وزیر خارجه امریکا، الیس ویلز گفته است که طالبان فشار جنگ را حس نکرده‌اند که با حکومت افغانستان صلح کنند.
الیس ویلز در نشست استجوابیه سنای امریکا گفت که یکی از دلایل عمده که رهبران طالبان حاضر به مذاکرات مستقیم صلح با حکومت افغانستان نیستند، موجودیت پناهگاه‌های امن برای آنان در خارج از افغانستان است.
صدای امریکا نوشت که این دیپلمات امریکایی با تاکید بر همکاری پاکستان در روند صلح افغانستان گفت که تمرکز استراتیژی ما بر این باشد که بر طالبان فشار وارد شود تا آنان پیشنهاد مذاکرات صلح حکومت افغانستان را قبول کنند.
تد پو، یک عضو دیگر کمیته روابط خارجی کنگره ایالات متحده، به صورت مستقیم پاکستان را متهم به حمایت از گروه‌های تروریستی در آن کشور کرد که همواره با استفاده از کمک‌های نظامی و غیر نظامی امریکا، منافع امریکا را در افغانستان هدف قرار داده است.
این عضو کنگره ایالات متحده تاکید کرد که ادامه کمک‌های مالی امریکا برای پاکستان آن‌هم فقط به خاطر وعده اسلام‌آباد برای انجام اقدامات بهتر در برابر دهشت افگنان، اقدام «مزخرف» خواهد بود.
او توصیه کرد تا کمک‌های امریکا برای پاکستان کاملاً قطع شود، تا اسلام‌آباد حاضر به مذاکره شده و حمایت خود را از گروه‌های دهشت‌افگن توقف دهد.
معاون وزیر خارجه ایالات متحده در امور آسیای جنوبی و مرکزی در جلسه استجوابیه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا بار دیگر تاکید کرد که اگر طالبان آماده و مایل به مذاکره و صلح نیستند، برایشان بسیار واضح ساخته‌ایم اجازه نخواهیم داد که آنان از لحاظ نظامی، پیروز شوند.
با این همه؛ به تازه‌گی سفیر پیشین امریکا در کابل گفته است تا زمانی که پاکستان از هراس‌افکنان حمایت کند، آن‌ها حاضر به صلح با حکومت کابل نخواهند شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا