آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

حکمتیار:

انتخابات قمار نیست، باید تمام مردم وکیل داشته باشند/ احزاب انتخابات را تخریب نمی‌کنند، دولت می‌کند

گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی در نشست خبری امروز سه‌شنبه ( ۲۶ سرطان) در واکنش به اظهارات دو روز پیش رییس جمهور غنی در مورد احزاب سیاسی و طرح آن‌ها برای انتخابات، گفت که هیچ کس حق ندارد احزاب سیاسی را نماینده مردم نداند.



گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی در نشست خبری امروز سه‌شنبه ( ۲۶ سرطان) در واکنش به اظهارات دو روز پیش رییس جمهور غنی در مورد احزاب سیاسی و طرح آن‌ها برای انتخابات، گفت که هیچ کس حق ندارد احزاب سیاسی را نماینده مردم نداند.
به گزارش خبرگزاری دید، گلبدین حکمتیار که امروز در یک نشست خبر صحبت می‌کرد، گفت که انتخابات قمار نیست، بلکه باید هر فرد این وطن در پارلمان نماینده داشته باشد.
او گفت که احزاب روند انتخابات را تخریب نمی‌کنند، این کار از سوی دولت و برخی حلقات که حیات خود را در جنگ جست‌وجو می‌کنند صورت می‌گیرد.
حکمتیار: مگر سه سال دوام اضافی کار پارلمان از سوی احزاب بود یا دولت؟
رهبر حزب اسلامی در بخشی دیگر از سخنان، با رد حرف‌های رییس جمهور در مورد تخریب شدن از سوی احزاب، گفت که احزاب در پی تخریب روند انتخابت نیست، خود دولت انتخابات را تخریب کرده است.
او اضافه کرد که با خواست احزاب مبنی بر استفاده از سیستم بایومتریک، در یک مرحله رییس جمهور هم موافق بود، ولی خارجی‌ها مخالفت کردند.
ایتلاف‌ها ناکام است
گلبدین حکمتیار در بخشی دیگر از سخنان در رابطه با شکل‌گیری ایتلاف‌ها در افغانستان، گفت که ایتلاف‌ها ناکام است و تاکنون در این کشور هیچ ایتلاف از حد برگزاری چند نشست خبری پیش نرفته است.
او به ویژه با کنایه از تشکیل ایتلاف بزرگ ملی و ایتلاف ملی برای نجات افغانستان یاد کرده و افزود که این ایتلاف‌ها هم ناکام خواهد شد.
در کنار این، آقای حکمتیار با طرح حکومت موقت نیز مخالفت کرده و از حکومت موجوده حمایت نمود.
مذاکرات صلح باید ادامه یابد
رهبر حزب اسلامی روی مذاکرات صلح نیز سخن زده و تاکید کرد که این روند باید ادامه پیدا کند.
او افزود که بدیلی برای مذاکرات صلح وجود ندارد و حزب او طرفدار مذاکره با طالبان است.
او از مذاکره مستقیم طالبان و امریکا نیز حمایت کرده و افزود که این مسئله از حیثیت سیاسی و حقوقی دولت چیزی کسر نمی‌کند.
تاختن به پدرام
حکمتیار باری دیگر در برابر فعالیت‌های سیاسی لطیف پدرام تاخته و او را یک « چهره منفور و طرد شده از اجتماع» خواند.
رهبر حزب اسلامی هشدار داد که اگر کسی( پدرام) افغانستان و افغان را قبول ندارد، تنها خودش شناسنامه دریافت نکند، ولی حق ندارد که تمام ملت را از دریافت آن محروم کند.
گفتنی است که دو روز پیش رییس جمهور غنی با طرح احزاب سیاسی در مورد انتخابات مخالفت کرده و در برابر آن واکنش تند نشان داده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا