آخرین اخبارجهانسیاست

انتقاد نمایندگان مجلس بریتانیا از حمله موشکی به سوریه

نمایندگان پارلمان بریتانیا در جلسه‌ای، از ترزا می نخست وزیر این کشور درباره اقدام نظامی لندن در حمله موشکی اخیر به سوریه توضیح خواستند.
به گزارش خبرگزاری دید، احزاب مخالف در بریتانیا گفته‌اند با نمایندگان پارلمان باید پیش از پیوستن این کشور به امریکا و فرانسه در این اقدام نظامی مشوره می‌شد.
اعضای حزب کارگر بریتانیا می‌گویند، قوانین این کشور برای جلوگیری از اتفاق‌های مشابه باید تغییر یابد.
براساس قوانین جاری بریتانیا، نخست وزیر این کشور نیازی به مشاوره با پارلمان برای اخذ موافقت حمله نظامی ندارد؛ هر چند در سال ۲۰۰۳ میلادی و پیش از حمله نظامی به عراق، نخست‌وزیر وقت (تونی بلر) موافقت نمایندگان پارلمان این کشور را جلب کرده بود.
تصمیم بریتانیا برای مشارکت نظامی اخیر بدون جلب رضایت پارلمان این کشور با انتقادهای گسترده‌ای به خصوص از سوی جرمی کوربین رهبر حزب کارگر مواجه شد.
آقای کوربین گفته است نخست‌وزیر این کشور «به سادگی» می‌توانست نمایندگان پارلمان را فرا بخواند و یا این تصمیم را به پایان تعطیلات عید پاک موکول کند؛ زمانی که نمایندگان به سر کار خود بر می‌گشتند.
بوریس جانسون وزیر امور خارجه بریتانیا هم با حضور در یک برنامه تلویزیونی گفته است این حملات قرار نبود موازنه درگیری‌های سوریه را تغییر دهد، بلکه هدف متوقف کردن «تابوی» استفاده از سلا‌ح‌های کیمیایی بوده است.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا