آخرین اخبارافغانستانسیاست

انجمن والیان: امریکا عامل هرج و مرج و لگد مال شدن قانون اساسی ماست

انجمن والیان افغانستان در واکنش به اظهارات جان دابس سفیر امریکا در افغانستان، در پیوند به تنش میان کابل و بلخ با صدور اعلامیه‌ای؛ سخنان سفیر امریکا را «غیر مسئولانه» و «مداخله» در امور داخلی افغانستان خوانده است.
به گزارش خبرگزاری دید، انجمن والیان افغانستان در واکنش به اظهارات چند روز پیش سفیر امریکا در پیوند به تنش به وجود آمده میان کابل و بلخ، با صدور اعلامیه‌ای، آن را غیر مسئولانه و مداخله آشکار در امور داخلی کشور عنوان کرده و گفته است:انجمن واليان افغانستان سخنان غيرمسئولانه سفير ايالات متحده امريكا را درمورد مناسبات ارگ و والى بلخ، خلاف عرف ديپلماتیک ومداخله صريح درامور داخلى افغانستان می‌داند.
در بخشی از این اعلامیه آمده است که مشکلات کنونی سیاسی و امنیتی کشور نتیجه عملکرد امریکا است: «اين همه مشكلاتى كه كشور مارا به هرج ومرج كشانيده است، نتيجه عملكرد ايالات متحده امريكا است كه قانون اساسى كشور ما را مسخره ولگدمال نموده است.»
این انجمن همچنان با فراقانونی خواندن حکومت وحدت ملی و عدم جایگاه ریاست جمهوری و ریاست اجرایی در قانون اساسی کشور، اظهارات سفیر امریکا را «معنی‌دار» خوانده که از آن بوی « اشغال » می‌آید.
در بخشی از این اعلامیه به ریاست جمهوری نیز هشدار داده شده است که به جای اتکا به سفارت‌ها به مردم تکیه کند و مشکلات داخلی را خودش باید حل کند.
گفتنی است که سفیر ایالات متحده امریکا چند روز پیش در مورد مسایل داخلی افغانستان اظهاراتی کرد که با واکنش طیف زیادی از سیاسیون کشور مواجه شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا