آخرین اخبارافغانستانسیاست

انجينر داوود در بلخ: من خواهان سمت ولایت بلخ نیستم

انجينر محمد داوود والى پيشنهادى آقاى غنى براى ولايت بلخ به خبرنگاران در اين ولايت گفته است كه مشكل آقاى عطا محمد نور رييس اجرايی حزب جمعيت اسلامى، ارگ است نه وى.
آقای داوود از مهمان‌نوازی آقای نور نیز سپاسگزاری کرده و افزوده است که خواهان مقام ولایت بلخ نیست و این چیزی است که دولت مرکزی پیشنهاد کرده است.
به گزارش خبرگزارى ديد، انجينر محمد داوود سه شنبه شب (٢٦ جدی) براى مراسم خاک‌سپاری پدرش وارد ولايت بلخ شد.
آقاى داوود در مصاحبه‌ای كوتاه در شهر مزار شريف، ضمن تشكر از عطا محمد نور براى مهمان‌نوازی‌اش گفت: آقاى نور با ارگ مشكل دارد نه با شخص من، من خواهان مقام والايت بلخ نيستم و اين چيزى است كه دولت مركزى پيشنهاد كرده است.
آقاى داوود همچنان گفت: من مطيع امر دولت مركزى هستم اگر غير از بلخ هر جاى ديگرى را براى من پيشنهاد كنند من همانجا خواهم رفت و اكنون نيز منتظر مذاكرات دولت با حزب جمعيت اسلامى هستم.
اين درحالى است كه شمارى از كارشناسان سياسى در افغانستان گزينش آقاى داوود را به مقام ولايت بلخ مقطعى خوانده و گفته‌اند كه آقاى غنى پس از مدتى داوود را بركنار كرده و شخص مقتدرى را كه به سياست‌های تک‌روانه ارگ نزديک باشد، جانشين وى خواهد كرد.
پس از بركنارى آقاى نور از مقام ولايت بلخ توسط ارگ، حزب جمعيت اسلامى اين اقدام ارگ را «خودسرانه و توطئه‌آميز» خوانده و آن را رد كرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا