آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاستگزارش

اسماعیل خان:

انوری به خاطر عزت و سربلندی کشور و مردم، جانانه خدمت کرد

سید خلیل الله انوری در اولین سالگرد درگذشت مرحوم سید حسین انوری، در ولایت هرات

از اولین سالگرد درگذشت سترجنرال سید حسین انوری، یکی از چهره‌های مطرح جهادی کشور و رهبر حزب حرکت اسلامی مردم افغانستان با حضور سید خلیل‌الله انوری، پسر مرحوم، مقامات بلندپایه دولتی و بزرگان هرات و هزاران تن از مردم در ولایت هرات، روز گذشته طی یک مراسم باشکوه تجلیل به عمل آمد.
در این مراسم که رهبران جهادی، اراکین دولتی، فرهنگیان و اقشار مختلف جامعه حضور داشتند، سخنرانان پیرامون شخصیت سید حسین انوری و وضعیت فعلی جامعه سخن گفتند.
به گزارش خبرگزاری دید، محمد اسماعیل خان، یکی از رهبران جهادی در غرب کشور گفت: آقای انوری یکی از چهره‌های درخشان جهاد این سرزمین بود.
وی اضافه کرد، انوری کسی بود که در راه خدمت به این سرزمین صادقانه وعاشقانه رزمید و به خاطر عزت و سربلندی این کشور و مردم، جانانه خدمت کرد.
اسماعیل خان در ادامه گفت که انوری برای آوردن وحدت، صلح و آرامش همیشه با اراده قوی و احساس ملی بلند به راه خود ادامه می‌داد، از همین‌رو تمامی افغان‌ها به این شخصیت برجسته احترام قایل‌اند.
به گفته او، مرحوم انوری خدمت به این ملت را وظیفه ایمانی و دینی خود می‌دانست.
موصوف خاطرنشان ساخت که در حال حاضر وظیفه ایمانی ما و ملت بزرگ افغانستان است که برای برچیدن گلیم ظلم و استبداد، فقر و بیکاری در کنار هم قرار بگیریم، ملت خود را از این وضعت نجات دهیم و فضای صمیمیت را در بین مردم خود به وجود آوریم، تا دیگر شاهد انتحار و قتل مردم بی‌گناه خود و ویرانی این سرزمین نباشیم.
در همین حال، سید خلیل‌الله انوری، مشاور ارشد شورای امنیت ملی و فرزند مرحوم سید حسین انوری، به علت‌های تجلیل از شخصیت‌های جهادی و تاثیرگذار جامعه پرداخت.


وی افزود، با تجلیل از سالگرد شهادت و وفات بزرگان خود، ما بیش‌تر آنان را می‌شناسیم و از آنان الگو می‌گیریم و هم‌چنین از طرفی آنانی که برای ملت از جان و دل خدمت کردند، سرمان حق دارند که از ایشان به نیکی یاد شود و از شخصیت آنان تجلیل به عمل آید.
جنرال محمد جمعه عدیل، سرپرست مقام ولایت هرات، گفت: مرحوم سید حسین انوری، یک مرد باشهامت بود که به این ملت با صداقت کامل خدمت کرد.
وی تاکید کرد که اکنون بر ما و مردم افغانستان واجب است که راه این مرد بزرگ را ادامه دهیم و از وحدت و ناموس خود محافظت کنیم.
اصیل‌الدین جامی، معاون اسبق والی هرات گفت: سترجنرال سید حسین انوری در ایام زندگی خود درعرصه‌های جهاد ازهیچ‌گونه سعی و تلاش دریغ نکرد و در بُعد جهادی، اداری و امور مملکت‌داری با دل و جان به این سرزمین خدمت کرد و موفقیت‌های زیادی را از خود به جای گذاشت.
وی افزود، علت این‌همه خدمت انوری به وطن، تعهدی بود که ایشان با مردم خود داشت.


از سوی هم، سید محمد موسوی‌نژاد، رییس ستاد مردمی برگزاری اولین سالگرد وفات مرحوم انوری در هرات گفت: فریاد سیدحسین انوری این بود که “ای مردم بزرگ افغانستان! تا زمانی‌که ما دیوارهای بی‌اعتمادی شیطانی و استعماری به نام قوم، به نام زبان و به نام مذهب را از بین نبردیم و بالای این دیوارها، دیواری از عشق، محبت، صفا وصمیمت را نسازیم، نمی‌توانیم با آرامش در این سرزمین در کنار هم زندگی کنیم. “

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا