آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

روحانی به مکرون:

اگر ایران نتواند از امتیاز «برجام» استفاده کند، به آن پابند نمی‌ماند


حسن روحانی رییس جمهور ایران در یک گفت‌وگوی تیلفونی با امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه، درباره محدودیت زمانی برای ارائه راه‌های حل‏ عملی قدرت‌های بزرگ در مورد حفظ برجام صحبت کرده و از احتمال خروج جمهوری اسلامی از توافق هسته‌ای خبر داده است.
حسن روحانی از اظهارات مقامات اروپایی که در پی خروج امریکا از برجام بر حفظ آن تاکید کرده‌اند ابراز خشنودی کرده و در عین حال گفته است که بیانیه‌ها و اظهارات آن‌ها باید با اقدامات و راه‌های حل عملی و ملموس جهت جبران بهره‌مندی ایران از منافع ماندن در برجام همراه باشد.
او افزوده است:« اگر ایران نتواند از امتیاز این توافق استفاده کند، عملا ماندن در آن امکان پذیر نخواهد بود.»
خروج نیروهای ایرانی از سوریه یکی از خواست‌های اصلی دولت اسراییل است که ایران را متهم کرده به دنبال ایجاد پایگاه‌های نظامی بلندمدت در سوریه است.
در همین حال، رییس جمهور فرانسه نیز در تماس تیلفونی روز سه شنبه با تاکید مجدد بر این که پاریس به برجام پایبند است، گفته:« همه باید تلاش کنیم تا برجام حفظ شود و نباید به هیچ وجه با کوچکترین خطا، برای کسانی که به دنبال نابودی این توافق هستند، فرصت طلایی ایجاد کرد.»
با این همه، دونالد ترامپ رییس ‌جمهور امریکا اخیراً اعلام کرد که در پی تصمیم وی به خروج از توافق هسته‌ای، رفتار ایران در خاورمیانه تغییر کرده و جمهوری اسلامی کمتر در منطقه تحرک دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا