آخرین اخبارجهانمنطقه

ایران: اقدامات مناسب در برابر اقدامات امریکا انجام می‌دهیم


وزیر امور خارجه ایران در واکنش به سخنان دونالد ترامپ در خصوص راهبرد جدید واشنگتن در قبال ایران و توافق هسته‌ای اعلام کرد:« ما اقدامات مناسبی در برابر اقدامات امریکا انجام داده و می‌دهیم.»
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در برنامه زنده «نگاه یک» تلویزیون این کشور در واکنش به سخنان اخیر دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا در خصوص راهبرد جدید واشنگتن در قبال ایران و توافق هسته‌ای، گفت: ما اقدامات مناسبی در برابر اقدامات امریکا انجام داده و می‌دهیم. هیئت نظارت بر برجام هم چارچوب‌های برخورد با نقض برجام را مشخص می‌کنند. در چارچوب کمیسیون مشترک و سیاست‌های ایران سیاست‌هایی اتخاذ خواهد شد.
به نقل از آناتولی، آقای ظریف در ادامه تصریح کرده است: صحبت‌های ترامپ و حرف‌هایی که در مجمع عمومی زد، سازگاری با بندهای ۲۶ و ۲۸ و ۲۹ برجام ندارد. مقامات امریکایی نباید اظهارات منفی درباره برجام داشته باشند و ناسزاگویی کنند. این حرف‌ها را به خانم موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کردیم.
وزیر امور خارجه ایران افزوده است که ظرف فردا و پس فردا نامه‌ای در رد صحبت‌های ترامپ می‌نویسد.
گفتنی است که استراتژی جدید امریکا در قبال ایران، واکنش‌های متفاوت جهانی و منطقه‌ای را در پی داشته و مقامات بلندپایه ایرانی نیز از موضع خصمانه واشنگتن در برابر تهران انتقاد کرده‌ و بر افزایش توان نظامی-موشکی کشورشان تاکید کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا