آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

«این» گفت « اون » ترسیده است

گزارش‌هایی به نشر رسیده است که کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی به خاطر ترس از گرفتار شدن به سرنوشت صدام حسین و معمر قذافی دیکتاتوران سابق عراق و لیبیا، دست از برنامه‌های هسته‌ای کشورش کشیده و آن را متوقف کرده است.
روزنامه عرب‌زبان « رای الیوم » به نقل از مقامات کوریای جنوبی نوشته است که آقای اون، این تصمیم را به دلیل ترس از گرفتار شدن به سرنوشت دیکتاتوران عراق و لیبیا اتخاذ کرده است.
ریاست جمهوری کوریای جنوبی اعلام کرده است که کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی در تماس تیلفونی با مون جائه این، رییس‌ جمهور کوریای جنوبی به او گفته است، به منظور اجتناب از سرنوشت «فاجعه‌باری» که دو رهبر عرب یعنی صدام حسین‌ دیکتاتور سابق عراق و معمر قذافی دیکتاتور لیبیا به آن دچار شدند، دست از برنامه‌ اتمی کشیده است.
رهبر کوریای شمالی افزوده است، تصمیم اخیرش در زمینه توقف آزمایش‌ راکت‌های بالستیک و آزمایش‌های هسته‌ای را در اثبات این مسئله اتخاذ کرده است.
پیشتر گفته شده بود که این کشور برای رسیدن به رشد اقتصادی و صلح جهانی برنامه‌های هسته‌ای و موشکی خود را متوقف کرده است.
قرار است دونالد ترامپ و کیم جونگ اون در کمتر از دو ماه آینده دیدار مستقیم داشته باشند و انتظار می‌رود که این دیدار آغازی باشد برای پایان تنش‌های چند دهه‌ای در شبه جزیره کوریا.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا