آخرین اخبارورزش

بارسلونا ۵-۰ سویا: جام آخر برای کاپیتان اینیستا

بارسلونا در دیداری جذاب و تماشایی موفق شد با نتیجه ۵-۰ سویا را شکست بدهد و اولین جامش در این فصل را بالای سر ببرد.
شاگردان «ارنستو والورده» نمایشی بی‌نقص ارایه دادند و با زدن ۵ گول، یک قهرمانی مقتدرانه را جشن گرفتند.
دو تیم بازی را متعادل آغاز کردند و در دقایق ابتدایی موقعیت خاصی روی دروازه‌ها ایجاد نشد. تا این که در دقیقه ۷، چیزی نمانده بود که بارسا روی یک ضربه آزاد به گول برسد اما ضربه دیدنی لیونل مسی را دروازه‌بان سویا با واکنشی تماشایی دفع کرد.
برتری بارسا ادامه داشت تا این که در دقیقه ۱۴، سرانجام این تیم به گول رسید. شوت بلند «یاسپر سیلسن» از داخل محوطه جریمه بارسا، پشت مدافعان سویا به «فیلیپ کوتینیو» رسید و او هم با یک بغل پای دقیق، لوئیس سوارز را در موقعیت گول‌زنی قرار داد. این ستاره بارسا هم در شرایطی که از تعادل لازم برخوردار نبود، توانست دروازه را باز کند.
بعد از این گول بازیکنان سویا تا اندازه‌ای پیش کشیدند و می‌توانستند در دقیقه ۱۸ به گول تساوی برسند اما ضربه «کوره آ» راهی به چهارچوب دروازه بارسا پیدا نکرد.
برتری سویا ادامه داشت اما این بارسا بود که می‌توانست در دقیقه ۲۸ به گول دوم برسد ولی ضربه تماشایی آندرس اینیستا به تیر دروازه برخورد کرد.
سرانجام در دقیقه ۳۱، بارسا به گول دوم رسید. حرکت عالی «یوردی آلبا» از سمت چپ و پاس او در دهانه دروازه، مسی را صاحب موقعیت کرد و او هم با یک ضربه محکم، دروازه حریف را باز کرد.
برتری بارسا بعد از این گول هم ادامه پیدا کرد و بعد از این که این تیم یکی دو موقعیت خوب دیگر را از دست داد، در دقیقه ۴۰ به گول سوم رسیدند. این‌بار همکاری عالی مسی و سوارز، سوراز را در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان سویا قرار داد و در نهایت او با یک ضربه دقیق، توپ را به گوشه دروازه فرستاد.
در دقایق پایانی نیمه اول بازی متعادل شد و در نهایت این نیمه با همان سه گول به پایان رسید.
نیمه دوم را سویا بهتر آغاز کرد و چیزی نمانده بود که در دقیقه ۴۹، یکی از گول‌های خورده را جبران کنند اما حضور به موقع یوردی آلبا، دروازه بارسا را نجات داد.
در مقابل این آبی‌واناری‌ها بودند که در دقیقه ۵۲ به گول چهارم رسیدند. این بار پاس عالی مسی، اینیستا را در موقعیت گول‌زنی قرار داد و او هم بعد از پشت سر گذاشتن دروازه‌بان حریف، کار را تمام کرد.
دو دقیقه بعد بارسا می‌توانست به گول پنجم برسد اما دو واکنش پیاپی تماشایی از سوریا، مانع از باز شدن دروازه سویا برای پنجمین بار شد.
برتری بارسا ادامه پیدا کرد و این تیم یکی دو موقعیت دیگر را از دست داد تا این که در دقیقه ۶۹، به گول پنجم رسید. برخورد توپ به دست مدافع سویا در محوطه جریمه باعث شد تا داور نقطه پنالتی را نشان بدهد. فیلیپ کوتینیو که خود این پنالتی را گرفته بود، پشت ضربه ایستاد و برخلاف جهت حرکت دروازه سویا، دروازه را باز کرد.
در دقایق پایانی بازی بازیکنان سویا تلاش زیادی کردند تا کمی از سنگینی شکست کم کنند و حتی یکی دو بار تا آستانه زدن گول پیش رفتند اما این اتفاق رخ نداد و در نهایت بازی با همان ۵ گول به سود بارسا به پایان رسید.

منبع: ورزش سه

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا