آخرین اخبارافغانستانسیاستگزارش

باشنده‌گان بلخ: در انتخاب نمایندگان مان دقت می‌کنیم

مردم بلخ تاکید دارند که عملکرد نمایندگان فعلی شان در مجلس نمایندگان قناعت بخش نیست و آن‌ها بیشتر به سود منافع سیاسی و اقتصادی خود تلاش کرده‌اند.



براساس جدول زمانی کمیسیون انتخابات، قرار است که در ۲۸ میزان سال روان انتخابات پارلمانی و برای نخستین‌بار انتخابات شورای ولسوالی‌ها برگزار شود.
به گزارش خبرگزاری دید، مردم بلخ تاکید دارند که عملکرد نمایندگان فعلی شان در مجلس نمایندگان قناعت بخش نیست و آن‌ها بیشتر به سود منافع سیاسی و اقتصادی خود تلاش کرده‌اند.
در حال حاضر بلخ ۱۱ نماینده به شمول دو زن در مجلس نمایندگان دارد که تمامی آن‌ها در انتخابات پیش رو نیز نامزد هستند.
سلیمان نظری از باشندگان بلخ به خبرنگار دید می‌گوید که در روز انتخابات وقتی پای صندوق رای رفت در انتخاب نماینده خود دقت بیشتری خواهد کرد و درعین حال از دیگر باشندگان بلخ نیز چنین خواستی دارد.
داوود امانی دانشجوی دانشکده اقتصاد بلخ با شکایت از نمایندگان فعلی بلخ در مجلس، بیان می‌دارد که اگر مردم در انتخابات پارلمانی دور گذشته تصمیم درست می‌گرفتند اکنون مردم احساس ندامت نمی‌کردند.
در همین حال، موسی یوسفی فروشنده لباس در مزارشریف می‌گوید که مردم باید انتخابات را از دید کلان‌تر نگاه کنند و فارغ از مسایل قومی و زبانی به استقبال انتخابات ۲۸ میزان بروند.
از سویی هم، زینب غلامی از بانوان بلخ تقاضا دارد که آن‌ها پروسه انتخابات را دست کم نگیرند و به گونه گسترده شرکت کنند.
مسئولان امنیتی بلخ در صحبت با خبرگزاری دید گفته‌اند که هیچ چالش امنیتی مانع حضور مردم در روز انتخابات نخواهد شد.
بلخ از جمله ولایت‌های امن در شمال کشور به شمار می‌رود و در چند دور از انتخابات برگزار شده، مردم به گونه چشم‌گیری در انتخابات شرکت کردند.
سید علی‌رضا محمودی از نامزدان انتخابات پارلمانی ولایت بلخ از مردم بلخ می‌خواهد در روز انتخابات حضور نیرومند داشته باشند و به پروسه انتخابات نگاه جامع تا موجب شکل‌گیری یک پارلمان سالم و موثر شود.
با این همه، به باور برخی از آگاهان، انتخابات پیش رو در فرصتی است برای نامزدان جدید که می‌خواهند راهی مجلس نمایندگان شود.
اختر سهیل- خبرگزاری دید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا