آخرین اخبارافغانستانزنانگزارش

بانوان صفاکار در کابل و اوج تهدیدهای روحی و روانی!


شماری از بانوان صفاکار، ریاست تنظیف شهرداری کابل با ابراز ناخرسندی از رفتار ناشایسته یک تعداد شهروندان در این شهر، با تهدیدهای روحی و روانی مواجه هستند.
به گزارش خبرگزاری دید، بانوان صفاکار از حکومت می‌خواهند تا جلو افرادی که قصد آزار و اذیت بانوان را به ویژه نارنجی‌پوشان ریاست تنظیف شهرداری کابل را دارند، گرفته شود.
بانویی که نخواست اسم‌اش ذکر شود، از وجود چالش‌هایی که این روزها با آن مواجه است، می‌گوید:« من خیلی دوست داشتم درس بخوانم اما فقر و تنگدستی نگذاشت تا به آرزوهایم برسم. با تهدیدهای فراوان روحی و روانی دچار هستم؛ از یکسو مشکلات اقتصادی واز سوی دیگر با سخنان ناخوش افراد زیادی مواجه می‌شوم.»
به گفته این بانو، روزها در تلاش این است که هرچه زودتر جاروب کردن جاده‌ها تمام شود و به کلبه غریبانه خود برود تا باشد که سخنان ناپسند و اذیت‌کننده افراد را نشنود.
بانوی دیگری که بار سنگین فقر و مشکلات خانواده‌اش را به دوش می‌کشد، می‌گوید:« من با چالش‌های فراوان بیکاری و فقر دچار هستم، اما شجاعت‌ام را از این‌که آزار و اذیت می‌شوم، از دست نمی‌دهم. من با فرهنگ بد یک تعداد افراد مبارزه می‌کنم و به کارم ادامه می‌دهم.»
این بانو از افرادی که به بهانه‌های گوناگون و پرسش‌های بی‌مورد مانع کار شان می‌شود، می‌خواهد تا بگذارند آن‌ها کارهای شان را به خوبی و با آرامش خاطر انجام دهند.
در همین حال، احمد بهزاد غیاثی، رییس امور تنظیف شهرداری کابل به خبرگزاری دید می‌گوید:« افرادی که سبب آزار و اذیت بانوان صفاکار می‌شوند، در صورت دستگیری مطابق قانون با آن‌ها برخورد صورت خواهد گرفت.»
آقای غیاثی از بانوانی که با چنین برخورد‌های زشت مواجه می‌شوند، خواسته است که هرچه زودتر به پولیس تماس بگیرند.
وی با ابراز نگرانی از فرهنگ‌های ناپسند اجتماعی از شهروندان کابل به ویژه افرادی که سبب آزار و اذیت می‌شوند، می‌خواهد تا به این بانوان که با مشکلات فراوان مجبور به جاروب و صفایی جاده‌ها هستند، رحم کنند.
این در حالی‌ست که ریاست تنظیف شهرداری کابل در یک اقدام بی‌سابقه در ۱۵ سال گذشته، شماری از بانوان را برای صفایی شهر استخدام کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا