آخرین اخباراسلایدشوسیاست

حامد کرزی:

با آمدن سربازان بیش‌تر امریکایی به افغانستان مخالفم


حامد کرزی، رییس‌جمهور پیشین کشور در گفت‌وگو با تلویزیون آشنا(صدای امریکا) گفته است که با هرگونه راهبرد امریکا که سبب افزایش جنگ در کشور شود، مخالف است.
به گزارش خبرگزاری دید، به نقل از کابل نیوز، آقای کرزی در این گفت‎وگو افزوده است که با آمدن سربازان بیش‌تر امریکایی در افغانستان مخالف است و آن را به سود این کشور نمی‎داند.
وی در مورد پیمان امنیتی میان افغانستان و امریکا نیز ابراز نظر کرده و گفته است: تا زمانی که وضاحت عمل در برابر سیاست‌های پاکستان در برابر افغانستان وجود نداشته باشد، قرارداد امنیتی با امریکا برای رسیدن به ثبات و آرامش سودمند نبوده و باعث افزایش جنگ می‌شود.
او در آخرین سال‎های زمامداری نسبتاَ طولانی‎اش در افغانستان، در مخالفت شدیدی با برنامه‌های امریکا در این کشور قرار گرفت و پیمان راهبردی میان امریکا و افغانستان را نیز امضا نکرد.
از سویی هم رییس‌جمهور کرزی تاکید کرده است که خواهان صلح است و از هر اقدامی که به ثبات سیاسی در کشور منجر شود حمایت می‌کند حتا اگر این تلاش از سوی امریکا باشد.
گفتنی‌ است که حامد کرزی به میدان دادن بیش‌تر ساختارهای سنتی در برابر ساختارهای نظام‌مند در کشور در زمان زمامداری‌اش، از سوی آگاهان امور و مخالفان‌اش متهم است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا