آخرین اخباراسلایدشوافغانستانجهانسیاست

دونالد ترامپ:

با طالبان گفت‌وگو نمی‌کنیم/ کاری را که آغاز کردیم به پایان می‌رسانیم

دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا می‌گوید به دنبال حملات اخیر در افغانستان، ایالات متحده نمی‌خواهد با طالبان وارد گفت‌وگو شود.
به گزارش خبرگزاری دید، دونالد ترامپ روز دوشنبه در واشنگتن گفت که ایالات متحده امریکا برای ماموریتی که به افغانستان آمده، آن‌را به پایان خواهد رساند.
دونالد ترمپ در دیدار با نماینده‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد در واشنگتن، در اشاره به طالبان و وضعیت افغانستان گفت، فکر نمی‌کند که ایالات متحده در حال حاضر برای انجام گفت‌وگوها آماده باشد و این پروسه به زمان خیلی زیاد نیاز دارد.
وی افزود:«چیزی را که ما می‌بینیم آن‌ها با بی‌رحمی انجام می‌دهند، مردم خود را به‌شمول زنان و کودکان می‌کشند، زنان و کودکانی که کاملاً بی‌گناه هستند، این فاجعه است. بناءً گفت‌وگویی با طالبان نخواهد بود. نمی‌خواهیم با آن‌ها گفت‌وگو کنیم. چیزی را که باید تمام کنیم، تمام خواهیم کرد. اگر کسی دیگر نتوانسته این وضعیت را پایان دهد، ما این توانایی را داریم که تمامش کنیم.»
این اظهارات رییس جمهور امریکا به دنبال چند روز مرگبار در افغانستان که بیشترین تلفات را در کابل داشت، صورت می‌گیرد.
موضع ترامپ، به باورآگاهان می‌تواند روی روند صلح افغانستان نیز تاثیر گذار بوده و بالای مخالفان مسلح حکومت فشار بیشتر وارد کند.
آگاهان امور می‌گویند که تاکنون حکومت افغانستان از موضع ضعف با طالبان وارد مذاکره شده است نه از موضع قوت.
گفتنی است که حمله گروهی بر هوتل انترکانتیننتال، رویداد خونین در نزدیک شفاخانه جمهوریت و حمله بر «پایگاه ارتش۱۱۱ » کابل، در چند روز اخیر ده‌ها کشته و صدها زخمی برجای گذاشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا