آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

وزارت دفاع:

بخش‌های مهم و راهبردی غزنی در دست دولت است

در روز سوم جنگ در غزنی، گزارش می‌شود که زد و خورد میان طالبان و نظامیان کشور شدت یافته و اکنون ساختمان فرماندهی پولیس این ولایت در اختیار گروه طالبان قرار دارد.


در روز سوم جنگ در غزنی، گزارش می‌شود که زد و خورد میان طالبان و نظامیان کشور شدت یافته و اکنون ساختمان فرماندهی پولیس این ولایت در اختیار گروه طالبان قرار دارد.
همچنان گفته می‌شود که تاکنون ۱۰۰ جسد به شفاخانه ولایتی در این شهر انتقال یافته است.
به گزارش خبرگزاری دید، جنرال شریف یفتلی رییس ارتش کشور اما، می‌گوید که اولویت نیروهای امنیتی در غزنی، پاکسازی شهر از وجود طالبان است، اما این کار با توجه به جا گرفتن طالبان در خانه‌های غیرنظامیان به کندی پیش می‌رود.
آقای یفتلی می‌افزاید که بخش‌های راهبردی غزنی در تصرف نیروهای دولتی است و طالبان در خانه‌ها و دکان‌های مردم در داخل شهر جا گرفته‌اند.
جنرال یفتلی که در یک نشست خبری، امروز یکشنبه ( ۲۱ اسد) در کابل اشتراک کرده بود، گفت:« نقاط استراتژیک غزنی به دست نیروهای دولتی است؛ مقام ولایت، محبس، فرماندهی پولیس، مراکز اردوی ملی… طالبان در داخل شهر در خانه‌ها و دکان‌‎های مردم جا گرفته‌اند.»
طالبان بامداد روز جمعه ( ۱۹ اسد ) از چند موقعیت بر شهر غزنی حمله کردند و تاکنون درگیری‌ها ادامه دارد.
رییس ستاد ارتش می‌گوید که در میان طالبانی‌که بر غزنی حمله کرده‌اند، جنگجویان خارجی نیز حضور دارند؛ نیروهایی‌که به گفته وی، از سوی پاکستان تجهیز و تمویل می‌شوند.
طالبان پیش از چاشت امروز، دفتر کمیسیون انتخابات را در حوزه دوم امنیتی شهر غزنی به آتش کشیدند. شبکه‌های مخابراتی نیز در این شهر کار نمی‌کند و شاهراه کابل – غزنی نیز بسته است.
در همین حال، گزارش‌های تایید ناشده حاکی از آن است که ۷۵ سرباز نیروهای ویژه ارتش در غزنی ناپدید شده و تاکنون دولت برای یافتن آنان کاری نکرده است.
روز گذشته نیز، ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان در توییتر گفته بود که زندان غزنی را تصرف کرده و تمام زندانیان طالبان به جایی امن انتقال یافته است.
با این همه، جنگ سه روزه در غزنی ده‌ها قربانی از مردم غیر نظامی گرفته و تاکنون آمار نهایی قربانیان معلوم نیست.
گفتنی است که پیش از این نماینده‌گان غزنی در شورای ملی و برخی تحلیلگران نظامی، هشدار داده بودند که طالبان تحرکات جدی در برابر غزنی دارند، ولی این هشدارها از سوی حکومت جدی گرفته نشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا