آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

پیام آیت‌الله خامنه‌ای برای حجاج:

برای کوتاهی دست استکبار جهانی از صفوف مسلمین دعا کنید/ حج سیلی محکمی است بر روی مخالفان اتحاد مسلمانان

آیت‌الله سید علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران در پیامی برای حجاج که به مناسبت انجام فریضه حج صادر شده است، از مسلمانان خواسته است که در بیت‌الحرام و زمان انجام مناسک حج برای اتحاد مسلمانان و کوتاهی دست استکبار جهانی دعا کنند.


آیت‌الله سید علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران در پیامی برای حجاج که به مناسبت انجام فریضه حج صادر شده است، از مسلمانان خواسته است که در بیت‌الحرام و زمان انجام مناسک حج برای اتحاد مسلمانان و کوتاهی دست استکبار جهانی دعا کنند.
به نقل از دفتر آقای خامنه‌ای، در پیام آقای خامنه‌ای آمده است:« نکته‌ مهمّی که هر انسان اندیشه‌ورز را کنجکاو و حسّاس می‌کند، تعیین یک میعادگاه دایمی برای همه‌ مردم و همه‌ نسل‌ها و در همه‌ سال‌ها، در یک نقطه‌ معیّن و در یک محدوده‌ زمانی واحد است. این وحدت زمان و مکان، یکی از رازهای اصلی فریضه‌ حج است. بی‌شک یکی از برترین مصداق‌ها برای «لِیَشهَدوا مَنافِعَ لَهُم» همین دیدار سالیانه‌ آحاد امّت اسلامی در کنار خانه‌ خدا است. این، رمز وحدت اسلامی و نماد امّت‌سازی اسلام است که باید در زیر سایه‌ بیت‌الله قرار داشته باشد. خانه‌ خدا متعلّق به همگان است…»

در بخشی دیگر از پیام آقای خامنه‌ای مسلمانان به اتحاد فرخوانده شده:« حج، در این مکان و در این محدوده‌ زمانی، همیشه و در همه‌ سال‌ها، با زبان رسا و منطق آشکار، مسلمانان را به اتّحاد فرامی‌خواند. و این در نقطه‌ مقابلِ خواست دشمنان اسلام است که در همه‌ دوران‌ها و به ویژه در این دوران، مسلمانان را به صف‌آرایی در برابر یکدیگر تشویق می‌کرده‌اند و می‌کنند. امروز به رفتار امریکای مستکبر و جنایتکار بنگرید. سیاست اصلی آن در برابر اسلام و مسلمین، جنگ‌افروزی است. خواست و تلاش خباثت‌آلود آن، کشتار مسلمانان به دست یکدیگر است. ظالمانی را به جان مظلومانی انداختن، از جناح ظالم پشتیبانی کردن، به دست او جناح مظلوم را بی‌رحمانه سرکوب کردن، و آتش این فتنه‌ هولناک را همواره تیزوتند کردن. مسلمانان باید هشیار باشند و این سیاست شیطانی را خنثی کنند. حج زمینه‌ساز این هشیاری است، و این است فلسفه‌ برائت از مشرکان و مستکبران در حج.»
رهبر جمهوری اسلامی ایران از حجاج خواسته که برای مردم مظلوم کشورهای عراق و فلسطین و افغانستان و یمن و بحرین و لیبیا و پاکستان و میانمار دعا کنند، تا دست استکبار جهانی از سر آن‌ها کوتاه شود.
گفتنی است که این پیام رهبر ایران در زمانی که جنگ عملاً در یمن به رهبری عربستان سعودی جریان دارد، از اهمیت خاصی برخوردار است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا