آخرین اخبارافغانستانجهانسیاست

برگزاری نشست مقامات وزارت خارجه افغانستان و روسیه در مسکو تا دو روز دیگر


قرار است نمایندگان وزارت‌ امورخارجه افغانستان و روسیه در مورد برگزاری یک نشست مشترک در مورد صلح افغانستان دو روز بعد در مسکو دیدار و گفت وگو کنند.

به نقل از اسپوتنیک، ضمیر کابلوف نماینده ویژه رییس جمهور پوتین در امور افغانستان و رییس ادارۀ دوم آسیای وزارت امور خارجه روسیه به تاریخ ۲۰ سپتمبر سال جاری با نصیر احمد اندیشه، معین اداری و مالی وزارت امور خارجه افغانستان، نشست مشورتی برگزار می‌کند.
وزارت امورخارجه روسیه در مورد برگزاری این نشست گفته است:« ما تأیید می‌کنیم که این نشست مشورتی به تاریخ ۲۰ سپتمبر در مسکو برگزار می‌شود.»
تا هنوز در مورد آجندای این نشست اطلاعی منتشر نشده، اما احتمال می‌رود که این نشست پیرامون برگزاری نشست صلح افغانستان در مسکو، که به درخواست رییس جمهوری افغانستان به تعویق افتاده، صورت بگیرد.
قرار بود مذاکرات مسکو برای افغانستان به تاریخ ۴ سپتمبر با اشتراک نمایندگان طالبان و کشورهای همسایه افغانستان برگزار شود، اما پس از گفت و گوی تیلفونی محمد اشرف غنی رییس‌جمهور با سرگئی لاوروف، وزیر امورخارجه روسیه، به تعویق انداخته شد.

طالبان نیز اعلام آمادگی کرده بودند که در این نشست شرکت کنند، اما هنوز معلوم نیست که این گروه در نشست به تعویق افتاده، شرکت خواهد کرد یا خیر.
 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا