آخرین اخباراجتماعافغانستاناقتصاد و توسعه

به دوصد خانواده‌ بامیانی گوسفند شیری توزیع شد


مسئولین وزارت زراعت، آبیاری و مالداری کشور از طریق پروژه‌ مصئونیت غذایی و معیشت خانواده‌ها در بامیان، به ۲۰۰ خانواده که از طریق مالداری امرار معیشت می‌کنند، دو صد راس گوسفند توزیع کردند.
به گزارش خبرگزاری دید، مسئولین وزارت زارعت می‌گویند: از طریق این پروژه برای هر خانواده ۲ رأس گوسفند شیرده با بره‌های چهار تا پنج ماهه توزیع شده است
در خبرنامه وزارت زارعت تصریح شده است که بر علاوه دو راس گوسنفد برای هر خانواده ۱۰۰ کیلو گرام خوراک خشک حیوانی، ۲۰ کیلو گرام سبوس، ۲۰ کیلو گرام کنجاره، واکسین و دوای مورد نیاز برای پیش‌گیری و درمان بیماری‌های حیوانی در مرکز، و ولسوالی‌های یکاولنگ، یکاولنگ نمبر ۲ و پنجاب توزیع شده است.
خانواده‌هایی که زیر چتر حمایتی این کار قرار گرفته‌اند، مهارت‌های لازمی گوسفند پروری را نیز طی چند ماه آینده از طریق کارمندان ریاست زراعت این ولایت خواهند آموخت.
پروژه‌ مصئونیت غذایی و معیشت خانواده‌ها در ولایت بامیان به همکاری تخنیکی سازمان خوراک و زراعت ملل متحد و ریاست زراعت به گونه‌ مشترک تطبیق می‌شود که از سوی بخش همکاری‌های انکشافی سویس «Swiss Development Cooperation» تمویل می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا