آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعه

بیش از۴ هزار جریب باغ در شمال ساخته شده است

وزارت زراعت، آبیاری و مالداری در جریان دو کمپاین خزانی و بهاری سال ۲۰۱۸، چهار هزار و ۳۰۰ جریب باغ تازه‌ میوه را از طریق برنامه‌ ملی باغداری و مالداری یا( NHLP) در زون شمال کشور احداث کرده است.
به گزارش خبرگزاری دید، کمپاین بهاری احداث این باغ‌ها رسماً در ولسوالی «نهرشاهی» ولایت بلخ با حضور برخی از مقام‌های محلی این ولایت، مسئولان از اداره هماهنگ‌ کننده‌ زون شمال برنامه‌ ملی باغداری و مالداری و شماری از دهقانان طی یک مراسم ویژه پایان یافت.
احمد فهیم جباری هماهنگ‌ کننده زون شمال برنامه‌ ملی باغداری و مالداری، در این مراسم گفت از جمله چهار هزار و ۳۰۰ جریب زمینی که در آن باغ‌های تازه‌ میوه احداث شده است، یک‌هزار و ۲۲۰ جریب آن در ولایت بلخ، ۶۶۵ جریب در ولایت جوزجان، یک‌هزار و ۲۲۷ جریب در ولایت سرپل، ۹۰۵ جریب در ولایت سمنگان و ۳۵۳ جریب دیگر آن در ولایت فاریاب قرار دارد.
آقای جباری می‌گوید نهال میو‌ه‌هایی که در دو کمپاین بهاری و خزانی برای باغداران توزیع شده‌، شامل نهال‌های شفتالو، آلو، انگور، بادام، چهار مغز، گیلاس، انار، زردآلو، ناک و سیب می‌شود.
هماهنگ‌کننده‌ زون شمال برنامه‌ ملی باغداری و مالداری افزود که تمامی نهال‌های توزیع شده پیوندی و تصدیق شده‌ انجمن‌ «قوریه‌داران» افغانستان است.
برنامه ملی باغداری و مالداری وزارت زراعت کشور همه ساله با راه‌اندازی کمپاینی در دو مرحله خزانی و بهاری، هزاران جریب زمین را به باغ‌‌های مثمر تبدیل می‌کند.
از آغاز این برنامه تاکنون، تنها در زون شمال و شمال شرق کشور نزدیک به ۶۰ هزار جریب زمین به باغ‌های میوه تبدیل شده و دهقانان نیز از باغ‌های احداث شده محصولات خوبی به دست آورده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا