آخرین اخباراسلایدشو

تاکید ناتو بر ادامه حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان

ادامه همکاری ناتو در زمینه‌های سیاسی به ویژه کنفرانس کابل، ادامه حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی، همکاری در تطبیق پلان چهارساله وزارت دفاع ملی و ادامه روند آموزش نیروهای امنیتی و دفاعی کشور از سوی آموزگاران خارجی و تجهیز آن‌ها، چهار موضوع مهمی بود که از جانب افغانستان برای وزیران دفاع ناتو در نشست بروکسل پیشنهاد شد.


طارق شاه بهرامی، سرپرست وزارت دفاع ملی که هفته گذشته در نشست بروکسل اشتراک کرده بود، روز سه‌شنبه(۱۳ سرطان)، در یک کنفرانس خبری در مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت گفت که این چهار مورد از سوی جامعه جهانی به ویژه وزیران دفاع ناتو پذیرفته شد.
آقای بهرامی گفت: وزیران دفاع ناتو در نشست بروکسل با اشاره به این‌که تهدید تروریزم هنوز هم از کشورهای همسایه افغانستان وجود دارد، تأکید کردند که آن‌ها اجازه نخواهند داد که این کشور بار دیگر به پناه‌گاه تروریستان تبدیل شود.
سرپرست وزارت دفاع ملی گفت: به نمایند‌گی از افغانستان، در نشست وزیران دفاع ناتو در بروکسل بر ادامه تعهد افغانستان در راستای مبارزه با هراس‌افکنی و از بین‌بردن فساد اداری به ویژه در نهادهای امنیتی وعده داده است.
در نشست وزیران دفاع ناتو که پنجشنبه هفته گذشته در بروکسل برگزار شد، جامعه جهانی افزون بر اعلام ادامه حمایت‌شان در زمینه‌های آموزش و تجهیز نیروهای امنیتی کشور، افزایش چند هزار سرباز تازه را نیز وعده داده‌ است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا