آخرین اخبارایرانجهانسیاست

قاسمی:

تا زمانی که خطر تروریزم باشد، در سوریه می‌مانیم

چند روز پس از اظهارات ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در خصوص سوریه و وعده خارج شدن نظامیان خارجی از خاک این کشور، ایران شروط خود را برای خروج نیروهایش از این کشور اعلام کرده است.
بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، امروز ۳۱ ثور در یک نشست خبری در تهران گفته است تا زمانی که نیاز باشد و خطر تروریزم در سوریه باقی باشد و دولت سوریه بخواهد، نیروهای ایرانی در خاک این کشور باقی خواهند ماند.
بی بی سی نوشته است به نظر می‌رسد که گفته های سخنگوی وزارت خارجه ایران واکنش به اظهارات آقای پوتین باشد که در دیدار با بشار اسد، رییس جمهور سوریه، گفته بود با فعال شدن روند سیاسی حل اختلاف در سوریه، نیروهای مسلح خارجی از این کشور خارج خواهند شد.
در همین حال، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفته، کسی نمی‌تواند ما را مجبور به کاری کند. ایران کشوری مستقل است که سیاست‌های خود را براساس منافع ملی خود در منطقه و جهان تعیین می‌کند.
آقای قاسمی گفته، آن‌هایی باید از سوریه خارج شوند که بدون اجازه دولت سوریه به سرزمین و قلمروی این کشور وارد شده‌اند و تمامیت ارضی این سرزمین را نقض کرده‌اند.
با این همه، ایران و روسیه دو شریک و متحد اصلی رییس جمهور سوریه بوده‌اند که با کمک‌های خود تاکنون توانسته‌اند او را در قدرت حفظ کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا