آخرین اخباراجتماعافغانستاناقتصاد و توسعه

تا سال ۱۳۹۸ تمامی مکاتب بلخ دارای ساختمان معیاری می‌شود


معاون مالی و اداری ریاست معارف ولایت بلخ می‌گوید که ۳۰۰ مکتب در ولایت بلخ ساختمان معیاری ندارند که از این جمله ۱۸۰ باب مکتب، دیوار احاطه‌ای و ۲۴۰ باب دیگر تشناب ندارد.
به گزارش خبرگزاری دید، محمد همایون نبی‌زاده معاون مالی و اداری ریاست معارف ولایت بلخ که در مراسم افتتاح ساختمان یک مکتب در شهر مزارشریف سخنرانی می‌کرد، گفت که نبود ساختمان مکاتب یکی از مشکلات جدی ما است.
محمد همایون نبی‌زاده معاون مالی و اداری ریاست معارف بلخ گفت: سالانه در حد میانگین از ۲۰ تا ۳۰ پروژه اعمار ساختمان مکتب در ولایت بلخ از سوی ریاست معارف و نهادهای کمک کننده تطبیق می‌گردد.
آقای نبی‌زاده افزود که بر اساس حکم رییس جمهور اشرف غنی و برنامه‌های روی‌دست گرفته شده معارف ولایت بلخ؛« تا سال ۱۳۹۸، تمامی مکاتب ولایت بلخ دارای ساختمان معیاری خواهد شد.»
معاون مالی و اداری ریاست معارف ولایت بلخ، این سخنان را در مراسم گشایش ساختمان لیسه «سید یحیی عمری» در کارته دولت‌آباد ناحیه نهم شهر مزارشریف، عنوان کرد.
این مکتب که با حضور مقام‌های محلی و بزرگان اقوام گشایش یافت، دارای ۷ صنف بوده که هر صنف گنجایش ۳۵ تا ۴۰ دانش‌آموز را دارد.
ساختمان این مکتب با هزینهٔ ۳۳ هزار و ۵۰۰ دالر امریکایی اعمار گردیده که ۳۰ هزار دالر آن را مؤسسه هبیتات و ۳ هزار دالر دیگر آن را مردم محل پرداخته‌‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا