آخرین اخبارافغانستان

تجلیل از روز جهانی توریزم در بامیان


ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت بامیان با راه‌اندازی همایشی از پنجم میزان، روز جهانی توریزم و گردشگری، در این ولایت تجلیل کردند.
به گزارش خبرگزاری دید، این همایش که با حضور مقامات محلی این ولایت، نهادهای همکار در عرصه توریزم، اعضای شورای ولایتی و فرهنگیان در بامیان برگزار شده بود، بر رشد کارهای زیربنایی در این ولایت تاکید کردند.
سید احمد حسین احمد پور، سرپرست اداره اصلاعات و فرهنگ ولایت بامیان در این مراسم گفت: بامیان با داشتن مناظر زیبای تاریخی و طبیعی جهت جذب و افزایش توریست‌های داخلی و خارجی شده است.
آقای احمد پور می‌گوید، از آنجای که تاکنون پلان منظم جهت حل مشکلات توریستان توسط اداره محلی صورت نگرفته و اداره محلی بامیان ایجاد یک پلان دراز مدت را باید دراولویت‌های کاری خود قرار داده و نیازمندی‌های توریستان در این ولایت را مرفوع سازد.
به گفته وی، نبود محل‌های رهایشی، نبود میدان‌های هوایی، نبود امنیت در مسیر راه‌های مواصلاتی و نبود بازار منظم جهت معرفی صنایع دستی از جمله دیگر مشکلاتی است که باعث نگرانی بازدیدکنند‌گان و توریستان داخلی و خارجی شده است.
محمد آصف مبلغ، معاون ولایت بامیان، صنعت توریزم در اقتصاد بامیان را مهم خوانده، گفت: برای جذب توریستان حکومت باید امنیت توریستان و گردش‌گران را تامین کند.
وی همچنان از نبود میدان هوایی، قیمت بالای تکت‌های هوایی و نبود امنیت در نوار مرزی‌های ولایت بامیان و شاهراه‌های مواصلاتی آن از دیگر مشکلات گردشگران و توریستان در این ولایت یاد کرد.
ولایت بامیان علاوه بر این‌که دو مجسمه بزرگ بودا و شهمامه را در دل خود جای داده، مناظر زیبای طبیعی چون بند امیر، بند دره چاشت، اژدر و دره آجر را نیز دارا است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا