آخرین اخبارزنان

تجلیل از روز جهانی زن در فاریاب

هم‌زمان با سایر ولایت‌های کشور، روز گذشته، از ۸ مارچ روز همبستگی زنان با حضور مسوولان محلی نمایندگان مردم در شورای ولایتی، صدها تن از زنان در شهر میمنه مرکز ولایت فاریاب، تجلیل و گرامی‌داشت به عمل آمد.
به گزارش خبرگزاری دید، سید انور سادات، والی فاریاب ولایت، ضمن ابراز تبریکی هشتم مارچ روز جهانی زن به تمامی زنان کشور، گفت: زنان همانند مردان حقوق و وجایب مساوی دارند و زنان می‌تواند در همه امور و مسایل دخیل باشند.
والی فاریاب در محفلی که به همین مناسبت در سالون کنفرانس‌های مقام ولایت برگزار شده بود، بر تقویت نقش زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی تاکید ورزیده، گفت: زنان تاکنون نقش بارزی را درین عرصه‌ها در ولایت فاریاب ایفا کرده‌اند.
از سوی دیگر، در این همایش، پیام وزیر امور زنان نیز به خوانش گرفته شد که در پیام نیز به نقش‌آفرینی زنان در سطوح مختلف جامعه اشاره شده بود.
رییس امور زنان ولایت فاریاب نیز از حضور زنان در بخش‌های مختلف در این ولایت ابراز خرسندی کرده، می‌گوید که زنان می‌توانند دوشادوش مردان در عرصه‌های مختلف جامعه ایفای وظیفه کنند.
وی گفت که در سال اخیر، حضور زنان در نهادهای دولتی افزایش یافته‌است.
رییس امور زنان فاریاب، همچنان گفت که بانوان فاریابی نسبت به سال‌های گذشته در بخش‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و اقتصادی سهم فعال دارند که ۳۰ درصد از کارمندان نهادهای دولتی در این ولایت را بانوان تشکیل می‌دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا