آخرین اخباراجتماعافغانستاناقتصاد و توسعهسیاست

تحقق عدالت اجتماعی نیازمند تلاش است نه شعار/ ۲۶هزار خانوار دشت برچی از نور برق مستفید می‌شوند

پروژه‌ای که آنروز شاهد افتتاح آن بودیم، پروژه گشایش جکشن ۱۳ در ساحه «کته بلندی» بود که با بودجه‌ای بالغ از ۴۵/۶ میلیون دالر امریکایی و با پشتیبانی مالی بانک توسعه آسیایی تطبیق شده است.


باعث افتخار من است که امروز در محفلی پر یمن و برکت حضور داشتم که در آن، امید به آینده روشن تر در دل ده‌ها هزار هموطنم شعله‌ور گردید.
بدون شک، آنچه که امروز در محفل افتتاح جکشن ناحیه سیزدهم شهر شاهد آن بودم، گامی بزرگ در راستای تحقق عدالت اجتماعی نسبت به مدنی‌ترین مردم این سرزمین بود.
برق‌رسانی به حدود ۲۶ هزار خانه در پایتخت کشور، گام بسیار بزرگی در زمینه فراهم آوردن شرایط رشد و رفاه مردمی است که به علم‌آموزی و تلاش برای افغانستان آباد و آزاد شهره‌اند.
مردم مظلوم و متدین غرب کابل و به ویژه مردم غیرتمند ناحیه سیزدهم که درطول سال‌های گذشته همیشه از کمترین امکانات بهره‌مند بوده‌اند، همیشه ثابت کرده‌اند که بازوی محکمی برای حفظ و تقویت نظام و توسعه مردم سالاری و دموکراسی در کشور هستند و به همین دلیل، شایسته بهره‌مندی از بهترین خدمات اجتماعی می‌باشند.
اینک، علی‌رغم این‌که سال‌های نسبتاً طولانی از کمترین امکانات رفاهی و حقوق اولیه بی‌بهره بوده‌اند، امروز خوشبختانه شاهد آغاز یک فصل جدید در ارائه خدمات عمومی به ساکنان ناحیه سیزدهم شهر کابل بودیم.
هرچند که روشن شدن خانه‌های مردم مدنی و کشور دوست در ناحیه سیزدهم اتفاق مبارک و خوشحال کننده‌ای است، اما این رویداد می‌تواند آغازی بر پایان یافتن محرومیت‌های این مردم بوده و پس از این شاهد ورود امکانات رفاهی و معیشتی بیشتر ازقبیل سرک، مکتب، دانشگاه، شفاخانه و ده‌ها نیاز ضروری دیگر برای این مردم باشیم.
برای این‌جانب موجب افتخار است که گامی هرچند کوچک برای تامین زیر ساخت‌های توسعه برای مردمی بر داشته‌ام که خدمتگذاری برای آن‌ها را وظیفه خود و محبت و کوچکنوازی‌های آن‌ها را نسبت به خودم افتخار می‌دانم.
لازم است که در این‌جا از مسئولین محترم و خدمتگذار شرکت برشنا که همکار جدی ما در این حرکت بزرگ در راستای تامین عدالت اجتماعی برای همه اتباع افغانستان بوده‌اند نهایت تشکر و قدردانی را داشته باشم.
پروژه‌ای که آنروز شاهد افتتاح آن بودیم، پروژه گشایش جکشن ۱۳ در ساحه «کته بلندی» بود که با بودجه‌ای بالغ از ۴۵/۶ میلیون دالر امریکایی و با پشتیبانی مالی بانک توسعه آسیایی تطبیق شده است.
شرکت «فیکا» در همکاری با شرکت برشنا، مسئولیت تطبیق این پروژه را عهده‌دار بوده است.
خوشبختانه امروز شاهد بودیم که ۲۶ هزار خانه در ساحات «کته بلندی»، «شهرک اتفاق»، «شهرک رسالت» و «چهل دختران»، «قلعه قاضی» و…. دارای برق می‌شوند و از این پس در سایه روشنایی سرک‌ها و خانه‌های شان برخی نا امنی‌های ساحات هم پایان خواهد یافت.
مناسب است از این‌که این افتخار برای اینجانب میسر گردید که در همکاری با وکلای محترم گذر ناحیه سیزدهم خصوصاً وکیل عصمت ابراهیمی قدمی در خصوص پیگیری‌های مداوم و تاثیر گذار در خصوص اتصال این برق به جکشن ۱۳ و تعامل جدی با شرکت محترم برشنا و پیگیری نهایی شدن پروژه برداشته باشم، ابراز خوشحالی و خرسندی نمایم.
هرچند که خدمت به شما مردم متدین اگر برای رضای خدا انجام شده باشد، دارای اجری بس عظیم در پیشگاه خدای متعال خواهم بود، اما بدانید که این‌جانب امشب با قلبی آرام و ضمیری آسوده از خدمتی‌ که افتخار پیگیری و اجرایی شدن آن را برایتان داشته‌ام سر بر بستر خواهم گذاشت.
همچنین لازم است پیشاپیش از صبر و حوصله مردم نجیب ناحیه ۱۳ و همکاری شان با کارمندان ارجمند شرکت برشنا در پروسه توزیع میتر تشکر کنم. مطمئن هستم که این پروسه در کمال آرامش و نهایت همکاری انجام خواهد شد و چهره‌ای زیبا و متمدن از این مردم به نمایش خواهد گذاشت.
در پایان از خدای متعال می‌خواهم که زمینه خدمتگذاری‌های بیشتر را برای مردم به ما عنایت بگرداند.
محمد عارف حیدری
منبع : خبرگزاری رشد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا