آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

ترامپ صلاحیت حمله به سوریه را ندارد

برنی سندرز سناتور دمکرات امریکایی در پیامی ویدئویی با محکوم کردن تصمیم ترامپ برای حمله به سوریه، گفته است که او صلاحیت این کار را ندارد و باید کنگره امریکا در این مور مداخله کند.
به نقل از یورونیوز، در این ویدیو وی با اشاره به اینکه آقای ترامپ به روسیه درمورد حمله موشکی به سوریه هشدار داده است، در مورد حقوق رییس جمهوری درمورد فرمان جنگ شفاف‌سازی کرد.
نامزد درون حزبی دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ امریکا در این باره گفت:« رییس جمهور ترامپ هیچگونه مشروعیت قانونی در مورد تصمیم‌گیری برای آغاز جنگ در سوریه ندارد. کنگره امریکا باید مشخص کند که آیا وارد جنگ شویم یا خیر. کنگره نباید حق خود را به رییس جمهوری تفویض کند.»
این سناتور دمکرات افزود:« نباید فراموش کنیم که ما ۱۷ سال در افغانستان و ۱۵ سال در عراق بودیم که نتیجه آن بی‌ثباتی شدید در منطقه، مرگ‌ و میرهای بسیار و هزینه چند هزار میلیاردی برای مالیات دهندگان امریکایی بود. اگر رییس جمهور ترامپ باور دارد که گسترش جنگ در سوریه ثبات را به منطقه می‌آورد و به نفع مردم امریکاست، باید با طرح خود به کنگره برود.»
با این حال، اکنون دونالد ترامپ تصمیم دارد تا با کمک متحدانش به سوریه حمله کند؛ تصمیمی که با انتقادات زیادی از سوی سیاستمداران امریکایی و غیرامریکایی همراه بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا