آخرین اخبارجهانسیاست

ترامپ: پوتین حریف قابل قدری است


دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا، از روسیه در برابر ادعاهای دخالت این کشور در انتخابات امریکا دفاع کرد.
آقای ترامپ در پی دیدار دو ساعته خود با ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه، در تضاد کامل با گزارش‌ سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی امریکا گفت، دلیلی برای دخالت روسیه در انتخابات امریکا وجود نداشته است.
آقای ترامپ گفت دخالت مسکو را در انتخابات این کشور باور نمی‌کند.
آقای ترامپ در جواب خبرنگاران گفت، رییس سازمان اطلاعات مرکزی امریکا، «سی آی ای» به او گفته است که روسیه در انتخابات دخالت کرده، اما او دلیلی برای باور این حرف نمی‌بیند.
رییس جمهوری امریکا افزود: آقای پوتین نیز این موضوع را در دیدار با او قویاً تکذیب کرده است.
آقای ترامپ تحقیقات را درباره دخالت روسیه در انتخابات امریکا «فاجعه‌ای» خواند که باعث فاصله افتادن میان دو کشور شده است.
وی گفت هیچ همدستی در کار نبوده است و او هیلاری کلینتون را در رقابتی سالم شکست داده است.
در همین حال، ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه تایید کرد در انتخابات سال ۲۰۱۶ خواهان پیروزی آقای ترامپ بوده، چرا که او وعده بهبود روابط روسیه و امریکا را داده بود.
رییس جمهور روسیه گفت، درباره اتهام دخالت روسیه در انتخابات امریکا با آقای ترامپ صحبت کرده و تاکید کرده است که کشورش به هیچ وجه در امور داخلی امریکا یا هیچ کشور دیگر دخالت نمی‌کند.
وی افزود به امریکا پیشنهاد داده که برای مقابله با تهدیدات سایبری کارگروه‌های مشترکی بین دوکشور تشکیل شود.
سازمان‌های اطلاعاتی امریکا در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده‌اند که دولت روسیه عامل اصلی کارزار سایبری و رسانه‌ای بوده است که با هدف ضربه زدن به هیلاری کلینتون رقیب انتخاباتی آقای ترامپ، به انتشار اخبار دروغ و حملات سایبری از جمله هک کردن حساب حزب دموکرات دست زده است.
رییس جمهور امریکا گفت ولادیمیر پوتین را رقیب امریکا در زمینه صادرات گاز می‌داند، اما گفت که او یک رقیب خوب است.
آقای ترامپ گفت اختلاف نظرها میان دو کشور آشکار است و اکنون به بدترین حالت خود رسیده است، اما از چهار ساعت پیش که دو رهبر مذاکره را آغاز کردند وضع تغییر کرده است.
آقای پوتین نیز گفت هر دو قدرت می‌توانند برای تنظیم بازار همکاری کنند و افزود هیچ کدام از دو رهبر مایل به افزایش قیمت انرژی نیستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا