آخرین اخباراسلایدشوجهان

ترامپ: ۲۵ سال به کوریای شمالی باج داده‌ایم


رییس‌جمهور ایالات متحده در تازه‌ترین اظهار نظرش در مورد کوریای شمالی گفته که بحران اتمی کوریای شمالی از طریق گفت‎وگو حل شدنی نیست. وی همچنان در صفحه توئیترش نوشته است: امریکا ۲۵ سال است که به کوریای شمال باج می‌دهد.
به نقل از بی بی سی، رییس‎جمهور ایالات متحده روز گذشته در توئیترش نوشته است:« امریکا ۲۵ سال است که در حال گفت‎وگو با کوریای شمال و پرداختن باج به این کشور است.»
آقای ترامپ در حالی این سخنان را مطرح کرده است که چند روز پیش گفته بود، رهبر کوریای شمالی در برابر امریکا شروع به کرنش کرده است.
جیمز متیس، وزیر دفاع امریکا هم به رغم تویت جدید ترامپ گفته است که هنوز هم دیپلوماسی می‌تواند بحران کوریای شمالی را حل کند.
در همین حال، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در گفت‌وگوی تیلفونی با رکس تیلرسون، همتای امریکایی‌اش، گفته است که تحریم بیش‌تر کوریای شمالی وضع را وخیم‌تر خواهد کرد.
از سوی هم کوریای شمالی اعلام کرده که شلیک موشک به سمت هوکایدو گام اول بوده و هدف بعدی موشک‌های بالستیک این کشور جزیره گوام در اقیانوس آرام خواهد بود.
گفتنی است که پس از شلیک موشک بالستیک کوریای شمالی به سوی جزیره هوکایدو در شمال جاپان، شورای امنیت سازمان ملل متحد در یک نشست اضطراری آن را محکوم کرد، ولی هیچ تحریمی علیه آن کشور وضع نکرده است.
کوریای شمالی همچنان اعلام داشته است که دست به آزمایش‌های موشکی بیش‌تری خواهد زد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا