آخرین اخبارافغانستاناقتصاد و توسعهسیاست

ترک‌ها به سرمایه‌گذاری در افغانستان علاقه‌مند هستند

هیئت رسمی وزارت اقتصاد ترکیه که به کابل سفر کرده است می‌گوید، سرمایه‌گذاران ترک علاقه دارند در بخش‌های مختلف در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.
به گزارش خبرگزاری دید، این هیئت که در راس آن «فتح متین» معیین وزارت اقتصاد ترکیه قرار دارد با ترکیبی از سرمایه‌گذاران سکتور خصوصی آن کشور به کابل آمده، ناوقت روز گذشته با محمداشرف غنی رییس جمهور در ارگ دیدار کرد.
معین وزارت اقتصاد ترکیه گفت: ما با برخی اعضای کابینه دولت افغانستان و سکتور خصوصی دیدارهایی خواهیم‌داشت تا راه‌های بهتر سرمایه‌گذاری را مشترکاً جستجوی نماییم.
گفته شده که در این دیدار روی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و سرمایه‌گذاری شرکت‌های ترکی بحث شد.
در همین حال، محمداشرف غنی ضمن تأکید برگسترش بیشتر روابط به خصوص در عرصه تجارت و سرمایه‌گذاری، گفت که ترکیه تجارب موفق در این زمینه‌ها دارد و می‎تواند در توسعه بیشتر روابط دو کشور مفید واقع شود.
آقای غنی خاطرنشان کرد که حکومت افغانستان سهولت‌های لازم را بخاطر تشویق سرمایه‌گذاران براساس پالیسی‌های موجود دراین بخش فراهم می‌سازد و آماده است تا زمینه را برای استفاده از زون اقتصادی مهیا کند.
از سویی هم، معیین وزارت اقتصاد ترکیه گفت که سکتور خصوصی ترکیه آماده‌ است تا در عرصه‌های مختلف در افغانستان سرمایه‌گذاری کند.
پیش از این هم، ترکیه در بخش معارف سرمایه‌گذاری‌های بزرگ داشته و چند ماه پیش نیز در بخش تولید برق ده‌ها میلیون دالر در افغانستان سرمایه‌گذاری کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا