آخرین اخبارافغانستانشایعه یا واقعیت؟

تغییرات و تبدلات احتمالی در بدنه حکومت؛ ارگ به دنبال چیست؟


برخی گزارش‌ها از تغییرات و تبدلات گسترده در بدنه حکومت و مهمترین نهادهای آن خبر داده و حاکی است که برخی چهره‌های جنجالی حکومت نیز جا به جا خواهند شد.
به گزارش خبرگزاری دید، گفته می‌شود که حنیف اتمر به زودی استعفا داده و از پُست مشاوریت امنیت ملی کنار خواهد رفت.
همچنان گفته شده که معصوم استانکزی دوباره به شورای عالی صلح بر خواهد گشت.
در تغییرات احتمالی جدید، حنیف اتمر به عنوان رییس امنیت ملی، معصوم استانکزی به عنوان رییس دبیرخانه شورای عالی صلح، وزیر پیشین مالیه به عنوان سفیر افغانستان در امریکا و محمد محق مشاور رییس جمهور در امور فرهنگی به عنوان سفیر کشور در مصر گماشته خواهند شد.
در همین راستا، سلام رحیمی رییس دفتر ریاست جمهوری به عنوان سفیر در جمهوری خلق چین، همایون قیومی مشاور رییس جمهور در امور زیربناها، به حیث وزیر مالیه، سفیر افغانستان در آلمان، علی احمد جلالی به حیث مشاور امنیت ملی، سفیر افغانستان در ایالات متحده امریکا، حمدالله محب به حیث رییس دفتر رییس جمهور، شهردار پیشین قندهار، روشان ولسمل به حیث وزیر شهرسازی و مسکن، طاهر زهیر به حیث وزیر تجارت و صنایع و معاون سخنگوی رییس جمهور، شاه حسین مرتضوی به حیث والی بامیان گماشته خواهند شد.
گمان بر این است که رییس جمهور غنی در آستانه دو انتخابات مهم کشور، با جا به جایی برخی از مهره‌ها در حکومت به دنبال تاثیرگذاری بیشتر بر نتایج آرا است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا